IniciActualitat › L’Alt Pirineu i l’Aran acullen noves ses...

L’Alt Pirineu i l’Aran acullen noves sessions sobre contractació local organitzades per l’ACM

04 abril de 2019

El Consell Comarcal del Pallars Sobirà (Sort) i el Conselh Generau d’Aran (Vielha) han acollit aquest dimarts i dimecres les sessions sobre contractació de l’ACM adreçades tècnics i responsables de compres i contractació d’ens locals catalans. Aquestes sessions, que recorren tot Catalunya, van dirigides especialment a responsables d’àrees de contractació i compres dels ens locals catalans amb la voluntat de compartir inquietuds, estratègies i dubtes, un any després de la vigència de la Llei de Contractes del Sector Públic (LCSP).

En aquesta sessió hi havia tècnics de les comarques de la Val d’Aran, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Alt Urgell, Cerdanya i Alta Ribagorça. La sessió ha servit per tractar aspectes com els procediments dels contractes menors amb la participació d’Adrià Soler, cap dels Serveis de contractació i suport jurídic de l’Ajuntament de Martorelles. També s’ha parlat de pautes en l’elaboració del plec per a l’execució del contracte i de la implementació de clàusules socials i mediambientals amb Jordi Martí, responsable de seguiment de contractació de l’Ajuntament de Salou, i dels criteris i subcriteris d’adjudicació amb Joan Bosch, cap de l’Àrea de contractació del Consorci Localret. Les sessions es basen, precisament, en un intercanvi d’experiències i bones pràctiques dels governs locals del país.

La responsable d’estudis i contractació de l’ACM, Jordina Moltó, i el cap de l’Oficina de seguiment de contractes de l’ACM, Víctor Torrents, han exposat les modificacions dels contractes dels acords marc de la Central de Compres en base a la LCSP, i el consultor Isidre Virgili i el responsable de formació de l’ACM, Carles Bassaganya, han destacat els principals canvis que la LCSP ha suposat pels òrgans de contractació locals, en aquest any de vigència de la Llei de Contractes.

Està previst que es facin sessions territorialitzades fins a mitjans del mes d’abril.

51 municipis de l’Alt Pirineu utilitzen la Central de Compres de l’ACM

Un 75% dels 68 municipis de l’Alt Pirineu compreses per les comarques de , Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Alt Urgell, Cerdanya i Alta Ribagorça adquireixen productes i serveis de la Central de Compres de l’ACM. En aquestes comarques s’utilitzen aquests productes i serveis:

  • Assegurances: 38 (nº municipis)
  • Electricitat: 41
  • Gas: 2
  • Vehicles: 7
  • Equips d’impressió: 2
  • Paper: 8
  • Màquines tècniques: 1
  • Equips informàtics: 2
  • Vídeoactes: 0
  • Ascensors: 2
  • Desfibril·ladors: 2

 

Actualment ofereix 12 productes a més d’un miler d’ens de tot Catalunya. Pel que fa als ajuntaments, 815 compren algun producte o servei com electricitat, gas, assegurances, equips informàtics, mobilitat sostenible, equips d’impressió, maquinària tècnica, paper, vídeoactes, desfibril·ladors i ascensors. L’últim servei que s’ha incorporat és el de subministrament de parcs infantils i mobiliari urbà.

Els ens que compren alguna producte o servei a través de la Central de compres del món local s’asseguren que compleixen amb la Llei de Contractes, aconseguint màxima seguretat jurídica, estalvi de procediments i agilitat, i al mateix temps estalvis econòmics pel fet de comprar de forma agregada.

L’objectiu principal de la Central de compres és que tots els Municipis disposin dels mateixos preus i condicions, siguin petits o grans.

Ús de la Central de Compres per comarques

Alt Urgell: En aquesta comarca 15 municipis de 19 (79%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals) és el següent: 12 ens locals contracten el servei d’assegurances, 10 compren electricitat, 1 Gas, 2 vehicles, 3 paper d’oficina, 1 ascensors i 1 desfibril·ladors.

Alta Ribagorça: En aquesta comarca 3 municipis de 3 (100%) contracten a través la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals) és el següent: 5 del servei d’assegurances, 5 compren electricitat, 1 vehicles, 1 paper d’oficina i 1 equips informàtics.

Cerdanya: En aquesta comarca 16 municipis de 17 (94,12%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent: 7 del servei d’assegurances, 13 compren electricitat, 3 vehicles, 1 paper d’oficina, 1 ascensors i 1 desfibril·ladors.

Pallars Jussà: En aquesta comarca 9 municipis de 14 (64,29%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent:  11 del servei d’assegurances, 2 compren electricitat, 1 equips d’impressió, 1 paper d’oficina i 1 màquines tècniques.

Pallars Sobirà: En aquesta comarca 8 municipis de 15 (53,33%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent:  3 del servei d’assegurances, 11 compren electricitat, 1 gas, 1 vehicles, 1 equips d’impressió, 2 paper d’oficina i 1 equips informàtics.

 

Localització