S’ha publicat al DOGC, el dia 30 de maig de 2023 la Resolució EMT/1820/2023, de 18 de maig, per la qual s'obre la convocatòria per a l'any 2023 per a la concessió de subvencions corresponents a la Línia 1. Entitats promotores del Programa 30 Plus per a la inserció de persones desocupades de 30 i més anys (SOC – 30 PLUS) (ref. BDNS 697864).
OBJECTE I FINALITAT
Aquesta Resolució té per objecte obrir la convocatòria per a l'any 2023, per a la presentació de sol·licituds per a la concessió de les subvencions corresponents a la Línia 1. Entitats promotores, previstes als apartats a) b) i c) de la base 2.1 de l'annex 1 de l'Ordre TSF/132/2018, de 30 de juliol, publicada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el 2 de febrer de 2018, DOGC núm. 7677, modificada per l'Ordre EMT/128/2021, de 14 de juny (DOGC núm. 8436, de 17 de juny de 2021).
De les actuacions que preveu la base 2 de l'annex 1 de l'Ordre TSF/132/2018, de 30 de juliol, són subvencionables per aquesta convocatòria només les que tot seguit es detallen:
a) Prospecció i assessorament d'empreses.
b) Acompanyament en el procés de contractació i formació.
c) Formació vinculada al contracte de treball i a les necessitats de la persona participant.
ENTITATS BENEFICIÀRIES
Les entitats beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta Resolució són les que recull la base 3.2 de l'annex 1 de l'Ordre TSF/132/2018, de 30 de juliol, que tot seguit es detallen:
a) Les següents entitats locals:
1. Els ajuntaments o els seus organismes autònoms o les entitats amb competència en matèria de polítiques actives d'ocupació, desenvolupament local i de promoció de l'ocupació, dependents o vinculades a aquells, corresponents als municipis de més de 40.000 habitants en la demarcació de Barcelona, de més de 30.000 habitants a Tarragona, de més de 25.000 habitants en la demarcació de Girona i de més de 20.000 habitants en les demarcacions de Lleida i Terres de l'Ebre.
2. Les entitats jurídiques de creació voluntària, constituïdes d'acord amb la normativa de règim local vigent a Catalunya, d'àmbit supramunicipal amb participació majoritària per part d'administracions públiques i competències en polítiques actives d'ocupació, promoció econòmica i desenvolupament local, que abastin un territori de més de 8.000 habitants.
3. Excepcionalment, podran ser entitats beneficiàries d'aquesta subvenció les entitats locals amb un àmbit territorial que no coincideixi amb els anteriors, que abastin un territori d'intervenció supralocal de més de 40.000 habitants a les demarcacions de Barcelona i Girona, més de 30.000 habitants a Tarragona, més de 20.000 habitants a les Terres de l'Ebre i més de 12.000 habitants a la demarcació de Lleida, i que presentin un document de planificació estratègica en l'àmbit de l'ocupació i el desenvolupament local concertat amb altres agents del territori objecte d'actuació.
b) Les organitzacions empresarials i sindicals intersectorials més representatives en l'àmbit territorial de Catalunya, d'acord amb el que disposen la disposició addicional sisena del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors i l'article 7.1 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical, respectivament. Aquestes entitats hauran de presentar una única sol·licitud de subvenció que abasti un àmbit territorial d'actuació pluriprovincial.
QUANTIA
L'import màxim destinat a la concessió d'aquestes subvencions és de 8.120.000,00 euros. La quantia màxima de la subvenció per atorgar d'acord amb el que determina la base 8 de l'annex 1 de l'Ordre TSF/132/2018, de 30 de juliol, és la següent:
a) Per a les actuacions de prospecció i assessorament d'empreses s'estableix un import màxim de 55.440,08 euros. Aquesta quantia es correspon amb una ràtio de 35 participants.
Per tal de calcular el cost de personal prospector, s'ha utilitzat com a referència les retribucions del personal interí de la Generalitat de Catalunya per a l'any 2023 per a tècnics de cos superior d'administració (A1-21).
El personal adscrit haurà d'acreditar estar en possessió del títol universitari de grau, de doctor, de llicenciat, d'enginyer, d'arquitecte o equivalent, o en el seu defecte, disposar de les competències necessàries i d'experiència en el desenvolupament de les tasques descrites en la base 5.1, apartat a.
b) Per a les actuacions d'acompanyament en el procés de contractació i formació s'estableix un import màxim de 47.525,24 euros. Aquesta quantia es correspon amb una ràtio de 45 participants.
SOL·LICITUDS
El termini de presentació de sol·licituds comença el dia 12 de juny de 2023 i finalitza el 30 de juny de 2023, ambdós inclosos.