IniciActualitat › Programem quatre cursos pràctics al territo...

Programem quatre cursos pràctics al territori sobre la implicació municipal en l'erradicació de l'amiant

17 juny de 2024

Donant resposta a l’allau d’inscripcions, consultes i peticions sobre aquest tema durant el curs bàsic que vam oferir al mes de febrer, des de l'Àrea de Formació de l'ACM s'han programat quatre cursos a les demarcacions territorials (Lleida, Girona, Tarragona i Barcelona) sobre la corresponsabilitat dels municipis en l’erradicació de l’amiant. Aquest programa és una oportunitat clau per als municipis per aprendre a identificar, gestionar i eliminar l'amiant de manera segura, complint amb la normativa vigent i protegint la salut dels ciutadans.

El curs serà molt pràctic i tutorialitzat. Per això només s’ofereixen màxim 30 places que es reservaran per rigorós ordre d’inscripció. Consta de cinc sessions, dues presencials i tres online. El primer dia servirà per oferir una perspectiva general del panorama i per parlar dels conceptes bàsics, de normativa i del Pla nacional per a l'erradicació de l'amiant a Catalunya. El segon dia se centrarà a conèixer tota la fase d’inspecció dels edificis amb amiant: tipus d’inspeccions, etapes del procés o com cal elaborar els informes d’inspecció, entre d'altres. El tercer dia es dedicarà a exposar la fase de retirada de l’amiant i el quart dia a la prevenció de riscos durant la gestió dels residus d’amiant. L'última sessió presencial, com la primera, servirà per aclarir dubtes i exposar diferents casos reals a casa nostra.

El curs s'adreça només als tècnics dels ens locals. Els alumnes que hagin superat el treball final requerit, rebran un certificat d'aprofitament. 

 

Curs a la demarcació de Lleida

La formació començarà a la demarcació de Lleida el pròxim 27 de juny a la Diputació de Lleida. Cada curs consta de cinc sessions que es duran a terme en les següents dates:

  • 27 de juny
  • 2 de juliol
  • 4 de juliol
  • 9 de juliol
  • 11 de juliol

Més informació i inscripcions: ENLLAÇ

Curs a la demarcació de Girona

A la demarcació de Girona el curs formatiu començarà el 18 de setembre a la Casa de Cultura. Cada curs consta de cinc sessions que es duran a terme en les següents dates:

  • 18 de setembre
  • 23 de setembre
  • 25 de setembre
  • 30 de setembre
  • 2 d'octubre

Més informació i inscripcionsENLLAÇ

Curs a la demarcació de Tarragona

A la demarcació de Tarragona el curs formatiu començarà el 10 d'octubre al Centre d'Innovació i Formació Boca de la Mina de Reus. Cada curs consta de cinc sessions que es duran a terme en les següents dates:

  • 10 d'octubre
  • 15 d'octubre
  • 17 d'octubre
  • 22 d'octubre
  • 24 d'octubre

 

Més informació i inscripcionsENLLAÇ

Curs a la demarcació de Barcelona

A la demarcació de Tarragona el curs formatiu començarà el 7 de novembre a la seu de l'ACM. Cada curs consta de cinc sessions que es duran a terme en les següents dates:

  • 7 de novembre
  • 12 de novembre
  • 14 de novembre
  • 19 de novembre
  • 21 de novembre

Més informació i inscripcionsENLLAÇ