
El vicepresident primer Jaume Oliveras i el vicepresident de l’Àrea d’Educació, Esports i Cultura, Isidre Sierra, s’han reunit aquest dijous amb la Consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó. La trobada, que ha tingut lloc a la seu del Departament d’Educació aquest dijous al migdia, ha servit com a reunió institucional de presentació i per abordar qüestions estratègiques per al municipalisme en matèria educativa.
Entre els temes tractats, s’ha posat en relleu la necessitat de reconèixer el servei d’educació 0-3 anys com a part integral del sistema educatiu, així com garantir un finançament sostenible i equitatiu. En aquest sentit, s’ha destacat que per al proper curs escolar es preveu augmentar el finançament de les escoles bressol fins als 1.800 € per alumne, 200 € més que l’actual.
L’ACM també ha insistit en la importància d’establir un contracte programa com a eina de relació administrativa estable entre el Departament d’Educació i el món local. Aquest model hauria de substituir el sistema de convenis actual, aportant més seguretat i previsió financera als municipis, així com flexibilitat per adaptar-se a les realitats territorials. Així mateix, s’ha defensat la necessitat de garantir un compromís econòmic definit mitjançant previsions plurianuals per millorar la planificació municipal.
L’ACM també ha posat sobre la taula la necessitat d’un major reconeixement del paper del món local en la governança del sistema educatiu, demanant una participació efectiva en les decisions estratègiques des del seu inici i en condicions d’igualtat i corresponsabilitat.
Finalment, s’han abordat diversos projectes normatius en tràmit, com l’avantprojecte de llei d’universalització del cicle inicial d’educació infantil i el projecte de decret sobre els centres de noves oportunitats, així com el compromís del Govern d’incrementar el finançament educatiu fins al 6% del PIB.
Amb aquesta trobada, l’ACM reafirma el seu compromís amb la millora del sistema educatiu i la defensa dels interessos dels municipis, refermant el compromís per un model educatiu estable, sostenible i adaptat a cada territori.