
L'ACM organitza una sessió de debat municipalista sobre el paper dels ens locals en la lluita contra la segregació escolar el proper divendres 30 d'abril, de manera telemàtica. El debat girarà al voltant del paper dels ajuntaments en el pacte contra la segregació escolar, el nou decret d'admissions i una posada en comú de bones pràctiques de diferents municipis en aquesta matèria.
Aquesta sessió pretén debatre, posant el focus d'atenció en l'àmbit local, al voltant la lluita contra la segregació escolar comptant amb diverses veus expertes com el Sr. Juanjo Falcó, director general d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa del Departament d’Educació, el Sr. Carles Martínez, secretari de polítiques educatives, la Sra. Maria Jesús Larios, adjunta al Síndic per a la defensa dels drets dels infants i diversos regidors i regidores d'educació d'ajuntaments del país que han impulsat polítiques públiques per combatre la segregació escolar.
Aquest debat municipalista posarà l'accent en el Pacte contra la segregació escolar es va signar al Parlament el passat 18 de març de 2019, promogut pel Síndic de Greuges, i que té com a principal mesura limitar la ràtio d’alumnes amb necessitats especials o de famílies desfavorides en determinats centres. També s'abordarà una novetat normativa important que tindrà una afectació real en la planificació de l'oferta escolar del país en els propers cursos, el decret d'admissions impulsat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, que inclou diverses mesures per fomentar una distribució equilibrada de l’alumnat als centres educatius.
El debat municipalista està adreçat, especialment, a electes i tècnics locals, es farà en format telemàtic amb una durada de dues hores i amb inscripció gratuïta a través del següent enllaç.