IniciActualitat › L’ACM es reuneix amb l’alcalde de Lleida...

L’ACM es reuneix amb l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, per abordar l’estratègia per impulsar la reactivació socioeconòmica

09 juny de 2020
  • Lluís Soler: “Volem una sortida ràpida, justa i equilibrada de la crisi, i això només ho aconseguirem des del municipalisme i el lideratge territorial”

 

El president de l’ACM, Lluís Soler, la secretària general, Joana Ortega, i el secretari general adjunt, Sergi Penedès, s’han reunit aquest dimarts al matí, de forma telemàtica, amb l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo i el 1r tinent d’alcalde de la Paeria, Toni Postius. La reunió s’emmarca en el seguit de trobades que els representants de l’ACM estan realitzant els últims dies amb diferents institucions, representants i dirigents del territori per abordar la reactivació socioeconòmica del país.

Segons Lluís Soler, president de l’ACM, “tenim clar que hem de mantenir un contacte i diàleg constant amb les ciutats, capitals de demarcació, per buscar, dissenyar i construir estratègies que ens permetin generar les mateixes oportunitats arreu del país, independentment d’on visqui la gent o de la dimensió del municipi”.

Durant la reunió també s’han comentat aspectes com la necessitat que tenen els municipis de disposar de recursos i eines per afrontar l’etapa post-Covid19. En aquest sentit, des de l’ACM s’ha recordat que fa moltes setmanes que es va fer la petició al Govern espanyol perquè els municipis puguin disposar del superàvit del 2019 i dels romanents d’anys anteriors, però no s’ha rebut resposta. També es planteja que el Govern català articuli un fons extraordinari de cooperació per als municipis per generar les bases adients per reactivar el país des de la proximitat local.

Pel que fa a la reactivació socioeconòmica, Soler ha manifestat: Volem una sortida ràpida, justa i equilibrada de la crisi, i això només ho aconseguirem des del municipalisme i el lideratge territorial”.

A banda d’aquests recursos necessaris, l’ACM ja té previst articular nous serveis per als ens locals per facilitar-los el seu dia a dia. El Pla de Mandat 2020-2024, que s’està reorientant, preveu implantar punts d’assessorament tècnic, econòmic i territorial que serveixin per ajudar, sobretot, els municipis petits i mitjans.

La Central de Compres també està articulant posar a disposició dels ens locals nous acords marc de productes i serveis, que s’uneixin a la quinzena que ja ofereix amb avantatges econòmics i estalvi de procediments. L’Ajuntament de Lleida també és un dels més de 1.200 ens que l’utilitzen. Així, fa ús del servei de subministrament elèctric i de gas natural, ha adquirit vehicles, equips informàtics, desfibril·ladors i paper d’oficina, i també té contractat el servei de vídeoactes.

La trobada s’ha emmarcat en la campanya “Reactivem Catalunya”, que consta de 3 eixos: d’una banda, les trobades virtuals amb tots els alcaldes i alcaldesses de Catalunya, per tal de copsar les necessitats, prioritats i inquietuds del territori, on ja s’ha interlocutat amb més de 150 alcaldes i alcaldesses. En segon lloc, la reorientació del pla de mandat del municipalisme català, prioritzant les eines, serveis i recursos per a la reactivació socioeconòmica. I en darrer lloc, una campanya mediàtica amb l’objectiu de fomentar el consum, comerç i turisme local, alhora que es fomenta la cultura i les arts escèniques, fortament castigades per la crisi, i es fa un reconeixement explícit als servidors públics i professionals que han contribuït de forma decisiva a superar la pandèmia.