
-
Lluís Soler: “La veu del municipalisme és fer d’altaveu de les demandes, preocupacions i inquietuds de les nostres veïnes i veïns”
-
L’ACM ha lliurat gratuïtament o ha ajudat en la compra de més de 30.600 mascaretes i guants als municipis de la comarca del Vallès Oriental.
El Consell d’alcaldes i alcaldesses del Vallès Oriental ha comptat aquesta tarda amb la presència i participació del president de l’Associació Catalana de Municipis (ACM), Lluís Soler. Juntament amb la secretària general, Joan Ortega, i el secretari general adjunt, Sergi Penedès, han mantingut una trobada telemàtica amb els representants dels 39 municipis de la comarca vallesana en la sessió presidida per Francesc Colomé, alcalde de Les Franqueses del Vallès.
L’objectiu de la trobada és compartir propostes i suggeriments per ajudar als pobles i ciutats catalans a fer front a la reactivació socioeconòmica després de la pandèmia de la Covid-19. Així, l’ACM vol escoltar, compartir i conèixer les inquietuds dels alcaldes i alcaldesses, no només per transmetre-ho a administracions superiors, sinó sobretot per oferir-los suport i consensuar línies d’actuació eficients.
El president de l’ACM, Lluís Soler, ha explicat que “la veu del municipalisme és fer d’altaveu de les demandes, preocupacions i inquietuds de les nostres veïnes i veïns”.
També ha exposat als alcaldes i alcaldesses una síntesi de les 100 accions que preveu el Pla de Mandat de l’ACM 2020-2024 i que arran de la pandèmia es reorientarà per tal de donar major servei i assessorament als ens locals. En aquest sentit, es preveuen espais per donar major assessorament en matèria de contractació, gestió del territori o tramitació de subvencions.
El president de l’ACM també ha recordat que l’ACM ja té diversos serveis que estan a disposició dels municipis. Així, ha explicat que molts municipis han rebut assessorament jurídic i tècnic arran de la Covid-19, però també per a resoldre dubtes en quant a normativa o qüestions del dia a dia dels consistoris. També molts d’ells ja fan ús de la vessant formativa de l’ACM, que ha permès en el que portem d’any formar a 79 tècnics i electes en un total de 41 accions formatives diferents.
Cal destacar, a més, que el 100% de municipis i el Consell Comarcal del Vallès Oriental són usuaris de la Central de Compres de l’ACM, que ofereix l’opció de contractar 14 productes i serveis de forma agregada, estalviant procediments i amb avantatges econòmics. Els productes més usats són:
- El subministrament elèctric
- Les diferents pòlisses d’assegurances
- L’adquisició de paper d’oficina
- La compra o lloguer de vehicles i equips de multifunció
Un total de 58 ens en fan ús (39 ajuntaments, el Consell Comarcal i 18 ens depenents).
A més durant la gestió de l’emergència de la Covid-19, l’ACM va lliurar gratuïtament als municipis de la comarca:
- 445 mascaretes tèxtils
- 5.940 mascaretes quirúrgiques
- 11.880 guants
- 460 mascaretes FFP2.
I també va afavorir la compra agregada de 11.960 mascaretes FFP2 a 16 municipis.