
L’ACM i la FMC participaran en un grup de treball a proposta del Conseller de Polítiques Digitals i Governació, Hble. Sr. Jordi Puigneró, juntament amb els sindicats més representatius i diferents departaments de la Generalitat per tal de facilitar l’adhesió de les administracions catalanes a l’acord de la Mesa General de Negociació dels empleats públics de l’administració de la Generalitat de Catalunya. Concretament es treballarà en l’àmbit de la mobilitat de les empleades públiques víctimes de la violència masclista a través de convenis d’adhesió entre diferents administracions.
Aquest acord facilita el canvi de destinació i la protecció integral garantint els drets de les empleades víctimes de violència masclista, sense afectacions a la seva retribució ni cap mena de penalització per la persona afectada. Des del Govern català volen fer extensiva aquesta possibilitat a les administracions públiques locals i supramunicipals, ajuntaments i consells comarcals, per tal d’oferir diverses opcions que responguin a les necessitats de la víctima, com per exemple la proximitat.
El Conseller proposa la creació d’un grup de treball per elaborar un protocol que permeti la col·laboració interadministrativa entre totes les administracions públiques de Catalunya per implementar arreu del país aquest acord de la Generalitat.