IniciActualitat › La presidenta del Parlament visita la seu de...

La presidenta del Parlament visita la seu de l’ACM

21 juliol de 2016

La presidenta del Parlament de Catalunya, Carme Forcadell, ha visitat aquest dimarts al matí la seu de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) on s’ha reunit amb el president de l’entitat, Miquel Buch, i el president del Fòrum Comarcal, Jordi Xargay.
La trobada ha servit perquè el president de l’ACM, Miquel Buch, expliqués a la presidenta del Parlament la realitat municipal i comarcal i la tasca que fa l’entitat municipalista com a màxim representant dels ens locals de Catalunya. “El contacte constant amb els 948 municipis ens permet tenir una visió molt àmplia del territori i detectar en quins aspectes podem donar-los suport”, ha explicat el president Miquel Buch. 


En referència al futur del país, Miquel Buch ha transmès a la presidenta del Parlament que el món local vol tenir un paper rellevant al costat del Parlament de Catalunya. Tant és així, que des de l’entitat municipalista, a través de la Convenció Municipalista, està treballant per definir com ha de ser el món local en un futur estat català. 

La presidenta del Parlament, Carme Forcadell ha explicat que el futur de Catalunya passa per una implicació a fons del món local. En aquest sentit, ha emplaçat l’ACM i el món local a seguir treballant per fer front a les diferents problemàtiques que pateixen els ciutadans i ciutadanes. 
Per la seva banda, el president del Fòrum Comarcal i alcalde de Palol de Revardit, Jordi Xargay, ha exposat la tasca que desenvolupen els consells comarcals del país per mantenir l’equilibri territorial a Catalunya, la seva realitat competencial, financera i la seva asimetria. 

La trobada ha servit també perquè la presidenta del Parlament pogués conèixer de primer mà tots els serveis que ofereix l’ACM per al món local. Destaquen sobretot la formació amb més de 9.000 electes locals formats al llarg de l’any, l’assessorament jurídic amb més d’un miler de consultes jurídiques anuals i la Central de Compres del Món Local amb 880 ens locals de Catalunya compren algun producte o servei.

 Totes les parts s’han emplaçat a seguir treballant per buscar sinergies entre les dues institucions.