IniciActualitat › L’ACM aprova una moció contra l’acord d...

L’ACM aprova una moció contra l’acord de retorn de refugiats pactat per la UE i Turquia

06 abril de 2016

El Comitè Executiu de l’ACM va aprovar aquest dimarts a la tarda a Olot una moció contra l’acord entre la Unió Europea i Turquia per enviar a aquest país els refugiats sirians que han arribat a Europa.

La moció ha estat consensuada pel Fons Català de Desenvolupament Local, l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) i rebutja l’acord per no respectar el Dret internacional i no respectar els drets humans. Entre d’altres aspectes, el text reclama el bloqueig d’aquest acord per part del Govern en funcions i que s’assumeixin les quotes de refugiats que li pertoca. Segons el president de l’ACM, Miquel Buch, en relació als refugiats que arriben a Europa fugint de Síria “volem anar plegats amb la Generalitat i oferir casa nostra a totes aquestes persones que surten de l’horror i la guerra, i als quals tractem gairebé com a presoners”.
 
La moció també demana que es desplegui el Pla de Protecció Internacional a Catalunya per garantir una arribada de qualitat, i reivindica el paper dels municipis per treballar a favor de l’acollida, conjuntament amb entitats i organismes.
 
El document aprovat també s’ha fet arribar a tots els ajuntaments adherits a l’ACM perquè, si ho consideren oportú, puguin aprovar-lo als seus respectius plens municipals.
 
El Comitè Executiu de l’ACM va tenir lloc a l’Arxiu Comarcal d’Olot amb la participació d’una trentena d’alcaldes i alcaldesses de tot Catalunya.

Documents:

- Moció del món local contra l'acord de retorn de refugiats de la UE i Turquia