Sandra Suarez, presidenta de la subcomissió d’igualtat de l’ACM ha participat aquest matí al Parlament de Catalunya a la comissió de d’Igualtat per donar l’opinió de l’ACM sobre la proposició de llei d’igualtat efectiva entre dones i homes.
Suàrez ha destacat que les obligacions de les polítiques que han de dur a terme les administracions públiques catalanes, i en especial les locals que són les que representem, han d'anar lligades al finançament corresponent. Sinó, ens trobarem amb la voluntat o la disponibilitat o, fins i tot, la “creença o no” de qui estigui al capdavant de l'ajuntament o altre administració local per desenvolupar-les. Si de debò volem que sigui efectiva, us demanem que tingueu en compte que més obligació ha d'anar de la mà de més finançament.
Creiem que les administracions locals són les que estan en contacte diari i directe amb la ciutadania ja que és d'on es poden dur a terme les polítiques de “proximitat” i potser més “efectives” per la població. Però aquestes polítiques i accions no es poden desenvolupar sense diners
Suàrez ha posat sobre la taula diversos aspectes que es poden millorar o canviar. En aquest sentit, ha fet referència a l’article 11 “Ajuts públics” en el punt 3, quan es fa referència a les bases reguladores de les beques, creiem que s'ha de contemplar no només la maternitat sinó també la paternitat. A l’article 15, plans d'igualtat entre dones i homes en el sector públic, quan fa referència als ens locals,ha especificat que seria interessant deixar palès que es durà a terme formació específica i bàsica per a càrrecs electes. Els nostres municipis són petits i és important que els càrrecs electes estiguin informats i conscienciats de les obligatorietats que desprèn la llei.