
L’Associació Catalana de Municipis i Comarques conjuntament amb la Federació de Municipis de Catalunya i l’Associació d’Arxivers Gestors de Documents de Catalunya han signat un conveni de col·laboració en matèria de formació, transparència de coneixement i recerca relacionades amb la transparència, l’accés a la documentació i els sistemes de gestió documental.
En l’àmbit de la formació, les tres entitats acorden l’organització conjunta de jornades, taules rodones, seminaris o congressos. En el cas de la informació i transmissió del coneixement s’acorda la col·laboració en l’elaboració d’estudis o altres instruments relatius a l’accés a la documentació i a la transparència, des de l’òptica dels arxivers- gestors de documents i des de l’òptica jurídica
Pel que fa a la formació professional es preveu la promoció dels serveis d’arxiu i de la gestió documental en l’àmbit de l’administració local mitjançant accions d’assessorament i conscienciació entre els seus membres i associats.
Finalment, la formalització d’aquest protocol no comporta una aportació econòmica per part de cap de les institucions i té una vigència d’un any.