IniciActualitat › Les entitats municipalistes es comprometen a...

Les entitats municipalistes es comprometen a potenciar la contractació socialment responsable

18 febrer de 2016

L’Associació Catalana de Municipis i Comarques conjuntament amb la Federació de Municipis de Catalunya han realitzat aquest matí la jornada “Bones pràctiques en matèria de contractació socialment responsable”.

Una jornada que ha servit per posar sobre la taula la necessitat que la contractació pública esdevingui una eina efectiva per a contribuir a la compensació de desigualtats que es donen en el si de la nostra societat. “El món local no viu d’esquena a la realitat i les necessitats de col·lectius amb més dificultats” ha manifestat el president de l’ACM, Miquel Buch durant la inauguració de la jornada que ha comptat també amb la presència del president de la FMC, Xavier Amor, Ramon Vives, president de l’Associació Empresarial d’Economia Social Dincat i  Mercè Corretja, directora general de Contractació Pública del departament d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència.
 
Així, des de l’ACM, es reitera el compromís de potenciar la contractació socialment responsable per lluitar contra la desigualtat social. Així, a tall d’exemple, l’ACM incorpora clàusules socials en la contractació de la central de compres o realitza accions formatives referents a aquest tema. 
 
Al llarg de la jornada s’han tractat aspectes com el posicionament jurídic des del sector de la discapacitat, la presentació de la Guia per a la contractació inclusiva o la perspectiva de la CPSR des del punt de vista de l’administració pública. 
 
Abans de finalitzar la jornada s’ha dut a terme una taula de bones pràctiques en matèria de contractació administrativa socialment responsable. 
 
Finalment, el secretari general de l’ACM i de la FMC, Marc Pifarré i Juan Ignacio Soto han estat els encarregats de clausurar la jornada.