IniciActualitatPublicacions › Manual de Comerç Urbà

Manual de Comerç Urbà

Autor
Oriol Cesena

Secció:

Descripció

Després d’haver publicat, l’any 2007, un primer manual sobre comerç urbà, publiquem aquest any una segona versió d’aquest llibre on s’actualitzen i introdueixen nous conceptes vinculats al comerç urbà i a la seva dinamització. Una combinació de conceptes i exemples pràctics, i que sense obviar les percepcions del territori, vol donar resposta a aquelles preguntes que els municipis i els seus equips tècnics es fan habitualment en matèria de comerç.


Escrit pel consultor Oriol Cesena, director de l’empresa de dinamització comercial FOCALIZZA,  aquest nou manual, doncs, vol donar resposta a preguntes com, quins són els passos previs que cal tenir presents en un projecte de dinamització del comerç? Quin és el paper dels operadors comercials? Quin rol juga la formació en la Dinamització del comerç? Com s’ha de motivar i implicar el comerciant en la dinamització comercial dels municipis? Com cal tractar la dinamització comercial dels mercats municipals? I en relació al comerç urbà dels petits municipis, com s’han de dinamitzar? Quines noves eines de dinamització comercial podem utilitzar? 


Així mateix, aquest manual, el qual es presenta distribuït en 4 grans blocs. Un primer bloc que tracta sobre el procés de dinamització comercial, i a on es fa una introducció al món de la Dinamització comercial, al reconeixement de l’estructura comercial, i a les eines existents per a la dinamització del comerç urbà.


Un segon bloc, sota el nom d’eines de suport a la Dinamització comercial, en el que s’aprofundeix en relació a la formació del teixit comercial, les eines de lideratge i del foment associatiu més idònies, així com un darrer espai en el que es tracta l’espai comercial urbà i el seu necessari encaix en la dinamització comercial.


El tercer dels blocs desenvolupa, de forma específica, els formats comercials amb més tradició dins les trames urbanes, com és el cas dels mercats municipals, la dinamització dels petits municipis, entre d’altres.

El darrer i quart bloc del llibre inclou una radiografia del comerç vist pels agents del territori, i on aquests descriuen com veuen el comerç i la seva dinamització.