
El president de l'ACM, David Saldoni, s'ha reunit aquest divendres amb representants de la Fundació Jaume Bofill. La trobada, que ha comptat amb Joan Cuevas, cap de projectes, i el professor i consultor Xavier Bonal, ha servit per tractar el tema de la segregació escolar, com a repte educatiu. La segregació escolar és la distribució desigual de l'alumnat entre els centres educatius d'un territori. Aquest fet provoca que alguns centres tinguin un percentatge d'alumnat d'origen immigrat o amb necessitats socieconòmiques per sobre dels que hi ha al seu territori.
Els representants de la Fundació Jaume Bofill han explicat que Catalunya és el segon territori amb més segregació escolar de l'Estat, per darrer de la comunitat de Madrid. Set de cada deu infants en situació de vulnerabilitat estudien en centres on es concentra alumnat que viu en entorns desafavorits. Segons l'estudi de l'ONG Save The Children, la concentració d'alumnat de perfil socioeconòmic baix afecta el 46,8% del total dels col·legis de l'estat espanyol i constata que l'índex de segregació ha augmentat un 13,4% els últims 10 anys.
La segregació escolar és un repte per garantir l'equitat i les mateixes oportunitats educatives i que requereix la intervenció coordinada de les diferents administracions.
La Fundació Jaume Bofill ha presentat aquestes conclusions i ha posat sobre la taula com les administracions locals poden afavorir, mitjançant les seves polítiques, l'accés al sistema educatiu en condicions d'igualtat.