El passat 20 de setembre es va iniciar la segona i última pròrroga dels contractes amb les empreses adjudicatàries de l’Acord marc de manteniment d’aparells elevadors.
S'han renovat els 10 lots territorials de manteniment d’ascensors, muntacàrregues i salvaescales, el lot de manteniment d’escales mecàniques i el lot d’inspecció i control reglamentari d’aparells elevadors.
L’execució dels contractes durant aquests tres anys han confirmat l’encert d’haver passat de la modalitat d’adjudicatari únic per cada lot, del primer acord marc, al model actual de selecció d’adjudicataris. Per cada lot s’han seleccionat un màxim de 5 empreses, facilitant als ens locals valorar la millor opció a l’hora de fer els seus contractes basats.
De les 193 entitats locals usuàries del primer Acord marc de manteniment d’aparells elevadors, ara, tres anys després, i a falta d’un any per finalitzar l’acord marc, són 443 les entitats locals que tenen contractat el manteniment d’ascensors i altres aparells elevadors amb l’acord marc de l’ACM. Les xifres més que dupliquen els resultats anteriors i confirmen l’encert en el canvi de model. Per altra banda, també cal destacar la bona recepció que ha tingut el servei d’inspecció i control reglamentari d’aparells elevadors inclòs en l’Acord marc actual.
Paral·lelament, i d’acord amb el que preveu el plec de clàusules administratives amb relació als canvis normatius, coincidint amb la pròrroga s’ha incorporat en el servei de manteniment d’ascensors el que estableix el Reial Decret 355/2024, de 2 d’abril, mitjançant el qual s’aprova la nova Instrucció Tècnica Complementària (ITC) AEM 1 “Ascensors”, que regula la posada en servei, modificació, manteniment i inspecció dels ascensors, així com l’increment de la seguretat del parc d’ascensors existents. D’aquesta manera, els serveis de manteniment d’aparells elevadors prestats a través de l’Acord marc de l’ACM estaran plenament adaptats al que preveu la normativa actual.
Un cop adaptat al servei als nous requisits normatius i ja de ple en l’execució del darrer any de contracte caldrà iniciar el nou expedient que substitueixi l’actual Acord marc. És per aquesta raó que des de la Central de Compres del Món Local estem oberts a rebre totes aquelles observacions que des dels ens locals ens puguin fer arribar per poder millorar l’Acord marc actual i també complementar-lo amb nous serveis d’interès dels ens locals dins les actuacions pròpies del manteniment d’aparells elevadors.
Igualment, convidem a les empreses mantenidores d’ascensors que participin en les consultes preliminars de mercat que en un futur ben proper s’obriran al sector per poder recollir les millores que des del vessant tècnic ens puguin aportar.
Per a qualsevol dubte o aclariment sobre aquest Acord marc, us podeu posar en contacte amb l'Oficina de gestió de contractes de l'ACM per correu electrònic a centraldecompres@acm.cat o bé per telèfon al 93 496 16 16 (Ext. 233).