IniciFormació › AFEDAP 2022: Curs 'Afrontar i gestionar...

AFEDAP 2022: Curs 'Afrontar i gestionar converses difícils amb èxit' (formació online)

Data curs
01 març de 2022 a 15 març de 2022
Contacte de formació

Cristina Soler: cristina.soler@acm.cat o bé 934 961 616 ext 217.

La forma com parlem, especialment si ho fem de cara al públic, ens pot tancar portes o obrir-les. Les converses difícils poden ser sanadores o destructives, depèn de com les afrontem i gestionem. Gestionar amb èxit una conversa difícil requereix seguretat i confiança per reduir malentesos, expressar una diferència d’opinió, i arribar a un acord satisfactori per a totes les parts implicades.

Objectius:

Millorar la qualitat de les nostres relacions professionals i personals:
● Aprendre a detectar quan una conversa s’està complicant i gestionar-ho amb èxit.
● Aprendre a atendre als usuaris/clients des de la nostra millor versió. Adquirir eines i habilitats per a dir les coses que són difícils d’expressar sense generar malestar a l'interlocutor.
● Aprendre a comunicar sense cremar-nos i sense cremar als altres
● Adquirir més consciència de com i des d’on ens relacionem amb els altres.
● Practicar eines i estratègies per tenir converses difícils.

Programa:

3 sessions de 3 hores

Sessió 1 - ENTENENT EL MÓN DE LES CONVERSES DIFÍCILS

● Què entenem per converses difícils?
● Com, quan i on les detectem?
● El què penso i el què expresso.
● Casos de converses difícils.

 

Sessió 2 - EINES I HABILITATS CLAU PER AFRONTAR-LES

● Conversa i presència.
● L’Escolta.
● Les preguntes.
● El Silenci.
● Practicant les noves eines i habilitats.

 

Sessió 3 - CONVERSES DIFÍCILS PAS A PAS

● L’objectiu de la conversa.
● La preparació de la conversa: seguretat, espai, lloc i emoció.
● 4 passes per preparar el missatge que volem transmetre.
● Posa en acció la teva conversa difícil.

Metodologia:
  • Dinàmiques pràctiques perquè puguis aplicar els aprenentatges des del primer dia.
  • Entre sessions proposem (per realitzar de forma voluntària) exercicis, lectures, i pràctica d’eines per afavorir l’entrenament i adquisició d’habilitats per a converses difícils.
  • Al final de les 3 sessions entregarem un quadern de pràctiques per seguir consolidant els aprenentatges.
  • Sessions en un entorn de confiança i seguretat
Destinataris

Persones que estiguin en atenció al públic i/o en entorns amb una càrrega emocional forta.
● Persones que volen integrar eines i estratègies per afrontar de forma més exitosa les converses difícils (companys, usuaris, clients, col·laboradors, proveïdors …)
● Persones que volen millorar les seves habilitats de comunicació i aprendre a resoldre de forma adequada les diferència amb els altres.
● Persones que desitgin millorar la qualitat de les seves relacions en l’àmbit professional o personal.
● Persones que desitgin aprendre a transformar les converses difícils en converses d’aprenentatge i creixement personal.

Dades d'interès

Dies: Dimarts 1, 08 i 15 de març

Hora: De 10h a 13h

Lloc: Plataforma online (zoom) de l'ACM