1a Sessió: Dijous 22 de setembre de 9.30 a 12.30 h.
“Perdem la por a la llei de contractes del sector públic”.
- Introducció: la base de la LCSP en les directives de la UE
- Novetats generals de la normativa de contractació pública
- Les fases dels expedients de contractació, i les formes de tramitació: ordinària, urgència i emergència
- Els procediments d’adjudicació dels contractes: totes les tipologies que preveu la LCSP: obert, restringit, amb negociació, menor, concurs de projectes (referència a la llei d’Arquitectura de Catalunya), diàleg competitiu i associació per a la innovació.
- Especial referència al procediment obert subjecte i no subjecte a regulació harmonitzada, obert simplificat (visió crítica) i supersimplificat, abreujat o sumari.
- El Pla de Contractació: elaboració, aprovació, publicitat, efectes
Formador: Jofre Clofent Calsapeu, cap del Servei de Contractació de l´Ajuntament de Badalona.
2a Sessió: Dijous 29 de setembre de 9.30 a 12.30 h.
“Els ingredients per a cuinar una licitació pública.”
- La persona responsable del contracte
- Les consultes preliminars al mercat
- Els informes de necessitats: la base de tot expedient de contractació.
- Els plecs de prescripcions tècniques (PPT)
- Els plecs de clàusules administratives particulars (PCAP)
- La lotització dels objectes contractuals: fem lots
- Les competències en matèria de contractació en el món local.
Formador: Adrià Soler i Escolà, cap de recursos jurídics de l´Ajuntament de Martorelles
3a sessió: Dijous 6 d´octubre d´11 a 14h h.
“Qui ha d’aplicar la LCSP i en quins contractes?”
- L’àmbit subjectiu de la LCSP
- L’àmbit objectiu de la LCSP. Els negocis jurídics exclosos (especial referència als de caràcter patrimonial).
- Els tipus de contractes que regula la LCSP i el seu règim jurídic
- Els contractes administratius: obres, subministraments, serveis i concessions d’obra i concessions de serveis.
- Els contractes administratius especials. Els contractes privats. Els contractes mixtos.
Formador: Joan Anton Bruna Rosich, coordinador general i cap de gabinet de l’ajuntament de Sant Joan Despí.
4a Sessió: Divendres 21 d´octubre de 9.30 a 12.30 h.
“Els conceptes econòmics vinculats a la contractació pública.”
- L’existència de crèdit, especial referència a les licitacions anticipades
- El valor estimat del contracte
- El pressupost base de la licitació
- El preu del contracte
- La revisió de preus
Formador: Jordi Brunet Badosa, cap de compra pública, Àrea d’Hisenda, Administració, Promoció Econòmica i Cooperació Local.
5a Sessió: Dijous 27 d´octubre de 10h a 13 h.
“Més aspectes concrets sobre contractació pública!”
- La durada dels contractes i les limitacions que estableix la LCSP. Les pròrrogues dels contractes.
- La solvència dels licitadors (econòmica, tècnica, professional, classificació empresarial i l’acreditació de solvència amb mitjans externs).
- La contractació menor, i la seva regularització
- Els contractes reservats
- La subrogació de personal en contractes de serveis
- La cessió il·legal de treballadors.
- Les possibles impugnacions dels actes administratius de l’expedient de contractació (recurs especial, recurs potestatiu de reposició, recurs al contenciós administratiu).
Formadors: Mireia Angulo, oficina de contractació de l´ACM i Àlex Tarroja, Serveis Jurídics ACM.
6a Sessió: Dijous 3 de novembre de 9.30 a 12.30 h.
“Volem la millor oferta. Els criteris d´adjudicació.”
- Els tipus de criteris d’adjudicació i els seus requisits
- Els criteris socials, mediambientals i ètics
- Les limitacions de la LCSP a l’establiment de les ponderacions dels criteris d’adjudicació
- Els informes de valoració de les ofertes i les justificacions
- Les baixes anormals: establiment de criteris per a la seva detecció, l’aplicació d’aquests criteris, el procediment a seguir.
- L’aplicació dels criteris d’adjudicació: resolucions dels TCCSP sobre aspectes concrets
Formadora: Imma Sivill, Cap de l’Assessoria Jurídica del Centre MQ Reus SA.
7a Sessió: Divendres 11 de novembre de 9.30 a 12.30 h.
“L'execució dels contractes: bassa d'oli o font de problemes”
- Les condicions especials d’execució, i les obligacions contractuals essencials.
- L’adscripció de mitjans personals i materials.
- La subcontractació.
- La cessió dels contractes.
- Les penalitats.
- El compliment del contacte: la recepció
- El termini de garantia
- La modificació dels contractes: potestat, modificacions previstes i modificacions no previstes.
- L’execució dels contractes de prestació successiva, un cop finalitzada la seva vigència: la convalidació de la despesa (el reconeixement extrajudicial de crèdits)
- La liquidació dels contractes
Formadora: Imma Soler
8a Sessió: Dimarts 15 de novembre de 9.30 a 12.30 h.
“Els òrgans especialitzats d´assistència a l'òrgan de contractació i una visió de la perspectiva electrònica de la contractació pública.”
- La Mesa de Contractació: composició, quòrum mínim, celebració, propostes...
- El funcionament de la Mesa de Contractació: convocatòria, sessions, actes de la sessió.
- La ponència tècnica i el comitè d’experts/es
- La Plataforma de Serveis de Contractació de la Generalitat: perfil del contractant, sobre digital, presentació telemàtica d’ofertes...
- Els anuncis previs, licitació, adjudicació i formalització al perfil del contractant, i en el seu cas, al DOUE.
- El Registre Públic Català de Contractes: DEUC / RELI / ROLECE
Formadora: Sònia Garcia i Planella, advocada Serveis Jurídics Ajuntament de Palafrugell.
9a Sessió: Dijous 17 de novembre de 9.30 a 12.30 h.
“Masterclass: valoració del curs.”
Valoració final del curs.
Formador: Jordi Voltas Francisco, cap d´aprovisionament, contractació i patrimoni de l´Ajuntament de Reus i coordinador del curs