IniciFormació › Curs bàsic de contractació per a personal ...

Curs bàsic de contractació per a personal no jurista de l'administració local (formació no presencial)

Data curs
24 març de 2025 a 30 abril de 2025

CURS PER A PERSONAL NO JURISTA DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL

Objectius:

:Aprendre els conceptes fonamentals i bàsics de la contractació del sector públic, i a aplicar-los en la tramitació i gestió administrativa dels expedients de contractació.

Saber identificar els diferents tipus de contractes que regula la normativa, especialment d’obres, serveis, subministraments, concessions d’obra i concessions de serveis.

Conèixer les diferents fases de l’expedient de contractació pública i la tipologia de documents associats a cadascuna d’elles.

Programa:

 

1a Sessió: dilluns 24 de març de 9.30 h. a 11 h.

“Introducció”:

  • El marc normatiu de la contractació pública
  • Principis de la contractació pública
  • Àmbit objectiu d’aplicació de la LCSP. Negocis jurídics exclosos
  • Àmbit subjectiu d’aplicació de la LCSP
  • Necessitat de contractar
    • Què necessito i per què ho necessito?
    • Pla anual de contractació
    • Existència de crèdit pressupostari
    • Definició objecte del contracte. Els Lots
    • Determinació tipologia contractual
    • Determinació de la durada del contracte
    • Determinació del procediment d’adjudicació                                                                                                                                                                                                                                                         Formadora: Maria Llum Bruno Garcia, vice secretària de l'Ajuntament de Sant Pedor Advocada administrativista i assessora jurídica.

2a Sessió: 28 de març de 9.30 h. a 11.30 h.

“Preparació i inici de l’expedient de contractació”(I):

•           Anunci d’informació prèvia

•           Consultes preliminars

•           El responsable del contracte.

•           Informe de necessitats

•           Informe jurídic de secretària

•           Informe intervenció

•           Plec prescripcions tècniques particulars

•           Plec de clàusules administratives particulars

 

Formador: Jofre Clofent Calsapeu, cap de Servei de Qualitat Administrativa de l’Ajuntament de Premià de Mar.

 

3a Sessió: dilluns 31 de març de 9.30 h. a 11.30 h.

“Preparació i inici de l’expedient de contractació”(II):

•           Aptituds per contractar

•           Solvència econòmica i tècnica

•           Càlcul valor estimat i pressupost base de licitació

•           Criteris d’adjudicació

•           Condicions especials d’execució

 

Formador: Roger Cots i Valverde, secretari general, Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i professor associat de dret constitucional, UAB.

 

 

4a Sessió: dilluns 4 d'abril de 9.30 h. a 11.30h.

“Presentació d’ofertes. L’accés a les licitacions públiques per part dels operadors econòmics”.

•           Òrgan de contractació

•           Aprovació de l’expedient de contractació

•           Anunci de licitació

•           El Perfil de contractant. La plataforma de Contractació Pública de la Generalitat

•           Termini de presentació d’ofertes

•           El tractament de les proposicions durant el termini de presentació d’ofertes.

 

Formadora: Maria Isaac Juárez, advocada i responsable de contractació i expropiacions a la Diputació de Tarragona.

 

Sessió 5a: dijous 10 d’abril de 10h a 12h

“Obertura de les proposicions i valoració.”

•           Les proposicions extemporànies

•           El requisit de la ‘paraula clau’ (Plataforma eLicita)

•           Obertura de les proposicions

◦           Sobre A

◦           Sobre B

◦           Sobre C

•           La signatura de les proposicions

•           Els formats admesos de les ofertes

•           Impossibilitat d’accedir al contingut de l’oferta

•           Avaluació de les ofertes

◦           Mesa de contractació

▪           Actes de la Mesa

◦           Comitè d’experts i Ponència tècnica

◦           Jurat en els concursos de projectes

 

Formador: Àlex Tarroja, Serveis Jurídics ACM.

Sessió 6a: dimarts 22 d’abril de 9.30 h. a 11.30 h.

Adjudicació i formalització dels contractes.”

 •          El requeriment de la documentació acreditativa prèvia a l’adjudicació.

•           L’adjudicació dels contractes.

•           La formalització dels contractes.

•           El recurs especial en matèria de contractació.

•           El Registre Públic Català de Contractes.

Formadora: Sònia Garcia i Planella, advocada Serveis Jurídics Ajuntament de Palafrugell.

 

 

 

 

 

Sessió 7a: dimarts 29 d’abril de 9.30 h. a 11.30 h.

Execució dels contractes.”

•           Les condicions especials d’execució. Les obligacions contractuals essencials.

•           L’adscripció de mitjans materials i personals.

•           La revisió de preus dels contractes.

•           Les modificacions dels contractes.

•           La cessió del contracte. La subcontractació.

•           Les penalitats.

•           La finalització de l’execució del contractes. El termini de garantia. La liquidació del contracte.

 

Formadora:  Imma Sivill, Cap de l’Assessoria Jurídica del Centre MQ Reus SA.

 

Sessió 8a: dimecres 30 d’abril de 9.30 h. a 11.30 h.

“Tècniques de racionalització de la contractació pública.”

•           Les centrals de compres.

•           Els acords marc.

•           Els sistemes dinàmics d’adquisició.

•           Les licitacions conjuntes.

•           Mentimeter Final preguntes curs.

 

Formador: Jordi Voltas Francisco, cap d´aprovisionament, contractació i patrimoni de l´Ajuntament de Reus i coordinador del curs.

Dades d'interès:

Dates: 24, 28 i 31 de març i 7, 10, 22, 29 i 30 d'abril.

Durada: 16 hores

Horari: Consultar dia de cada sessió

Modalitat: No presencial, a través de la plataforma Zoom de l'ACM.

Coordinador: Jordi Voltas Francisco, cap d´aprovisionament, contractació i patrimoni de l´Ajuntament de Reus.