
CURS PER A PERSONAL NO JURISTA DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
CURS PER A PERSONAL NO JURISTA DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
:Aprendre els conceptes fonamentals i bàsics de la contractació del sector públic, i a aplicar-los en la tramitació i gestió administrativa dels expedients de contractació.
Saber identificar els diferents tipus de contractes que regula la normativa, especialment d’obres, serveis, subministraments, concessions d’obra i concessions de serveis.
Conèixer les diferents fases de l’expedient de contractació pública i la tipologia de documents associats a cadascuna d’elles.
1a Sessió: dilluns 24 de març de 9.30 h. a 11 h.
“Introducció”:
2a Sessió: 28 de març de 9.30 h. a 11.30 h.
“Preparació i inici de l’expedient de contractació”(I):
• Anunci d’informació prèvia
• Consultes preliminars
• El responsable del contracte.
• Informe de necessitats
• Informe jurídic de secretària
• Informe intervenció
• Plec prescripcions tècniques particulars
• Plec de clàusules administratives particulars
Formador: Jofre Clofent Calsapeu, cap de Servei de Qualitat Administrativa de l’Ajuntament de Premià de Mar.
3a Sessió: dilluns 31 de març de 9.30 h. a 11.30 h.
“Preparació i inici de l’expedient de contractació”(II):
• Aptituds per contractar
• Solvència econòmica i tècnica
• Càlcul valor estimat i pressupost base de licitació
• Criteris d’adjudicació
• Condicions especials d’execució
Formador: Roger Cots i Valverde, secretari general, Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i professor associat de dret constitucional, UAB.
4a Sessió: dilluns 4 d'abril de 9.30 h. a 11.30h.
“Presentació d’ofertes. L’accés a les licitacions públiques per part dels operadors econòmics”.
• Òrgan de contractació
• Aprovació de l’expedient de contractació
• Anunci de licitació
• El Perfil de contractant. La plataforma de Contractació Pública de la Generalitat
• Termini de presentació d’ofertes
• El tractament de les proposicions durant el termini de presentació d’ofertes.
Formadora: Maria Isaac Juárez, advocada i responsable de contractació i expropiacions a la Diputació de Tarragona.
Sessió 5a: dijous 10 d’abril de 10h a 12h
“Obertura de les proposicions i valoració.”
• Les proposicions extemporànies
• El requisit de la ‘paraula clau’ (Plataforma eLicita)
• Obertura de les proposicions
◦ Sobre A
◦ Sobre B
◦ Sobre C
• La signatura de les proposicions
• Els formats admesos de les ofertes
• Impossibilitat d’accedir al contingut de l’oferta
• Avaluació de les ofertes
◦ Mesa de contractació
▪ Actes de la Mesa
◦ Comitè d’experts i Ponència tècnica
◦ Jurat en els concursos de projectes
Formador: Àlex Tarroja, Serveis Jurídics ACM.
Sessió 6a: dimarts 22 d’abril de 9.30 h. a 11.30 h.
“Adjudicació i formalització dels contractes.”
• El requeriment de la documentació acreditativa prèvia a l’adjudicació.
• L’adjudicació dels contractes.
• La formalització dels contractes.
• El recurs especial en matèria de contractació.
• El Registre Públic Català de Contractes.
Formadora: Sònia Garcia i Planella, advocada Serveis Jurídics Ajuntament de Palafrugell.
Sessió 7a: dimarts 29 d’abril de 9.30 h. a 11.30 h.
“Execució dels contractes.”
• Les condicions especials d’execució. Les obligacions contractuals essencials.
• L’adscripció de mitjans materials i personals.
• La revisió de preus dels contractes.
• Les modificacions dels contractes.
• La cessió del contracte. La subcontractació.
• Les penalitats.
• La finalització de l’execució del contractes. El termini de garantia. La liquidació del contracte.
Formadora: Imma Sivill, Cap de l’Assessoria Jurídica del Centre MQ Reus SA.
Sessió 8a: dimecres 30 d’abril de 9.30 h. a 11.30 h.
“Tècniques de racionalització de la contractació pública.”
• Les centrals de compres.
• Els acords marc.
• Els sistemes dinàmics d’adquisició.
• Les licitacions conjuntes.
• Mentimeter Final preguntes curs.
Formador: Jordi Voltas Francisco, cap d´aprovisionament, contractació i patrimoni de l´Ajuntament de Reus i coordinador del curs.
Dates: 24, 28 i 31 de març i 7, 10, 22, 29 i 30 d'abril.
Durada: 16 hores
Horari: Consultar dia de cada sessió
Modalitat: No presencial, a través de la plataforma Zoom de l'ACM.
Coordinador: Jordi Voltas Francisco, cap d´aprovisionament, contractació i patrimoni de l´Ajuntament de Reus.