Cristina Soler cristina.soler@acm.cat o bé 934 961 616
Places presencials esgotades. La sessió també es podrà seguir a distància a través del perfil youtube ACM: https://www.youtube.com/@ACMunicipis/
Formació presencial a l'ACM. Aula de formació de l'ACM. C/València, 231. Planta baixa. Barcelona.
La Directiva Europea i la Llei de Contractes del sector públic indiquen clarament que la contractació pública és una activitat estratègica i sensible, ja que té una gran influència en l’economia, atesa la seva magnitud en el global dels mercats. En el cas dels ens locals les compres “km 0” són molt importants, tant per la mirada de proximitat en les compres que ajuden a la ràpida resolució de les necessitats com pel volum acumulatiu d’aquestes, moltes vegades petites contractacions.
És per això que les jornades de contractació pública d’aquest any estan enfocades des d’un sentit molt pràctic, del dia a dia, per poder debatre i reflexionar sobre com afrontar la contractació d’una manera més estructurada i estratègica per poder simplificar i agilitzar al màxim la feina de les persones que participen en la contractació pública local
En total hi haurà 8 sessions territorials amb l’objectiu d’acostar arreu del territori català la formació i un espai de trobada de les persones vinculades amb la contractació pública local. Concretament, tindran lloc a Vilafranca del Penedès, Montblanc, Tortosa, Barcelona, Girona, Berga, Tremp i Lleida
Les sessions es dividiran en dues parts:
- La primera serà més teòrica, sense perdre de vista el vessant pràctic. Es posarà el focus en la necessitat de fer una anàlisi prèvia de què, com, quan i amb quins recursos estem contractant per després poder organitzar i simplificar la contractació amb les eines que ofereix la legislació vigent i amb les que disposen les entitats locals de Catalunya. Així mateix, també es posarà el focus en un instrument no massa conegut i poc aplicat com és la contractació conjunta, sigui entre organismes i entitats d’una mateixa corporació local o entre entitats locals diferents.
- La segona part tindrà un caràcter més pràctic i s’hi desenvoluparan casos basats en el contingut explicat en la primera part, en format de taller col·laboratiu. El més important serà compartir els dubtes, qüestions i fer propostes adaptades a les diferents realitats, amb l’acompanyament de les persones ponents de cada sessió, per tal de trobar solucions pràctiques i innovadores.
Així mateix, en aquestes Jornades volem donar un espai per tractar les últimes novetats en l’àmbit de la contractació, així com aquells temes més rellevants detectats a través de les consultes més freqüents que arriben als serveis jurídics de l’ACM, les resolucions dels tribunals contractuals, els informes de Juntes consultives, etc.
I per últim, com objectiu de caràcter general, i no menys important, aquestes jornades pretenen també facilitar el contacte i treball en comú de tots aquells i aquelles que comparteixen les funcions específiques, encara que diverses, en la gestió dels contractes. En aquest sentit les jornades volem afavorir la interacció, coordinació i cooperació en les tasques de contractació dels ens locals entre les àrees de govern, directives, jurídiques, tècniques i administratives.