
FORMACIÓ PER AL PERSONAL DEL CONSELL COMARCAL DEL VALLÈS OCCIDENTAL
FORMACIÓ PER AL PERSONAL DEL CONSELL COMARCAL DEL VALLÈS OCCIDENTAL
Tractarem d’abordar com s’ha desenvolupat l’aplicació de la Llei 39/2015 i la Llei 40/2015 en aquells aspectes prà ctics que han suposat una reformulació de les estratègies d’administració electrònica dels municipis i la configuració d’ una nova forma de relació amb la ciutadania aixà com la garantia dels seus drets en el procediment. Aprofitarem per destacar les novetats del RD 203/2021: s’ aprofundirà amb als quatre grans objectius d’aquest, consistents en millorar l'eficiència administrativa, incrementar la transparència i la participació, garantir serveis digitals fà cilment utilitzables i millorar la seguretat jurÃdica en les administracions publiques.
1.-Marc normatiu: Antecedents normatius:
2.-L’expedient electrònic: Què conté?
3.-El document electrònic: Requisits per a la seva validesa; La compulsa electrònica; L’ Esquema nacional de seguretat;L’Esquema nacional d’interoperabilitat
4.-La gestió documental: Concepte; Instruments tècnics: quadre de classificació, l’esquema de metadades, quadre de tipus documentals, taules d’accés i avaluació documental
5.-Simplificació
6.-Identificació i signatura: Diferenciació entre identificació i signatura i rellevà ncia jurÃdica; Mitjans d’identificació i signatura i nivells de seguretat (Ordre GRI/233/2015). Especial referència als sistemes T-Cat i Idcat-mòbil; Conseqüències de la manca d’identificació i/o signatura; Conseqüències de la identificació o signatura amb mitjans inadequats (nivell de seguretat inferior al requerit).
7.-Drets i obligacions tecnològiques de les persones: Els drets i deures de la ciutadania en relació amb l’administració electrònica; L’obligació dels funcionaris de relacionar-se electrònicament amb l’Administració en les seves relacions com a treballadors.
8.-Registres de documents: La seu electrònica; Canvis en el funcionament del registre d’entrada de documents:Tractament dels documents que s’hi presenten presencialment.
9.-Notificacions i terminis: Sistema de notificació fÃsica; Sistemes de notificació electrònica: sistema escollit per la Generalitat i possibilitat d’utilitzar el d’altres Administracions (Direcció electrònica habilitada)
10.-L’arxiu
11.-La transparència: El dret d’accés a la informació pública i el dret d’accés a la informació pública de la persona interessada; El dret d’accés en l’à mbit electrònic.
12.-Les dades de contingut personal en un entorn electrònic
13.-L’actuació administrativa automatitzada
B.-PROCEDIMENT ADMINISTRATIU ELECTRÒNIC (VISIÓ PRÀCTICA)
Formador: Roger Cots i Valverde, secrteari general Ajunatment Gavà i professor associat de Dret Públic a la UAB.
Modalitat: Presencial al Cosell Comarcal
Dates: 22 i 29 de novembre
Horari: de 9h a 14.