IniciFormació › Procediment administratiu avançat. FormaciÃ...

Procediment administratiu avançat. Formació Consell Comarcal Vallès Occidental

Data curs
22 novembre de 2022 a 29 novembre de 2022

FORMACIÓ PER AL PERSONAL DEL CONSELL COMARCAL DEL VALLÈS OCCIDENTAL

Objectius:

Tractarem d’abordar com s’ha desenvolupat l’aplicació de la Llei 39/2015 i  la Llei 40/2015 en aquells aspectes  pràctics que han suposat una reformulació de les estratègies d’administració electrònica dels municipis  i  la configuració d’ una nova forma de relació  amb la ciutadania així com la garantia dels seus drets en el procediment.  Aprofitarem per destacar les novetats del RD 203/2021: s’ aprofundirà  amb als quatre grans objectius d’aquest, consistents en millorar l'eficiència administrativa, incrementar la transparència i la participació, garantir serveis digitals fàcilment utilitzables i millorar la seguretat jurídica en les administracions publiques.

Programa:

1.-Marc normatiu: Antecedents normatius:

2.-L’expedient electrònic: Què conté?

3.-El document electrònic: Requisits per a la seva validesa; La compulsa electrònica; L’ Esquema nacional de seguretat;L’Esquema nacional d’interoperabilitat

4.-La gestió documental: Concepte; Instruments tècnics: quadre de classificació, l’esquema de metadades, quadre de tipus documentals, taules d’accés i avaluació documental

5.-Simplificació

6.-Identificació i signatura: Diferenciació entre identificació i signatura i rellevància jurídica; Mitjans d’identificació i signatura i nivells de seguretat (Ordre GRI/233/2015). Especial referència als sistemes T-Cat i Idcat-mòbil; Conseqüències de la manca d’identificació i/o signatura; Conseqüències de la identificació o signatura amb mitjans inadequats (nivell de seguretat inferior al requerit).

7.-Drets i obligacions tecnològiques de les persones: Els drets i deures de la ciutadania en relació amb l’administració electrònica; L’obligació dels funcionaris de relacionar-se electrònicament amb l’Administració en les seves relacions com a treballadors.

8.-Registres de documents: La seu electrònica; Canvis en el funcionament del registre d’entrada de documents:Tractament dels documents que s’hi presenten presencialment.

 

9.-Notificacions i terminis: Sistema de notificació física; Sistemes de notificació electrònica: sistema escollit per la Generalitat i possibilitat d’utilitzar el d’altres Administracions (Direcció electrònica habilitada)

10.-L’arxiu

11.-La transparència: El dret d’accés a la informació pública i el dret d’accés a la informació pública de la persona interessada; El dret d’accés en l’àmbit electrònic.

12.-Les dades de contingut personal en un entorn electrònic

13.-L’actuació administrativa automatitzada

B.-PROCEDIMENT ADMINISTRATIU ELECTRÃ’NIC  (VISIÓ PRÀCTICA)

 

Dades d´interès

Formador: Roger Cots i Valverde, secrteari general Ajunatment Gavà i professor associat de Dret Públic a la UAB.

Modalitat: Presencial al Cosell Comarcal

Dates: 22 i 29 de novembre

Horari: de 9h a 14.