IniciFormació › Solucions tecnològiques per als Serveis Soc...

Solucions tecnològiques per als Serveis Socials: Intel·ligència Artificial, Power BI, Apps i seguretat digital.

Data curs
11 març de 2025 a 10 abril de 2025

Formació presencial adreçada als/les professionals de serveis socials d’atenció directa amb certs coneixements i capacitació en digitalització, que desitgin aprofundir en les potencialitats i usos de la intel·ligència artificial, l’anàlisi de dades amb PowerBI, eines digitals i les mesures de seguretat pertinents.

La formació no s’adreça a personal informàtic.

Objectius:

Capacitar en l’aplicació d’eines d’intel·ligència artificial a les tasques professionals dels serveis socials, garantint la protecció de les dades i la validació de respostes.

Capacitar en l’ús de programari avançat per gestionar i visualitzar dades a través de quadres d’indicadors i comandament, millorant la presa de decisions.

Explorar solucions digitals innovadores, com l’ús d’assistents virtuals i aplicacions especialitzades, per millorar l’atenció a les persones usuàries.

Desenvolupar competències en seguretat digital, amb un enfocament en la protecció de documents i dades mitjançant xifrat, signatura biomètrica i coneixement de la normativa vigent.

Programa:
Intel·ligència Artificial aplicada als serveis socials:
  • Usos i potencialitats de ChatGPT i Copilot.
  • Assistents virtuals per a serveis socials: ús de xatbots als serveis de les ABSS.si de dades dels serveis socials.

Power BI per l’anàlisi de dades dels serveis socials

  • Primeres passes amb el programa PowerBI
  • Usos i potencialitats per la gestió i anàlisi de dades
Construcció de quadres d’indicadors/comandament amb PowerBI
  • Cas pràctic pas a pas per crear des de l’inici un quadre d’indicadors/comandament amb PowerBI per a una Àrea Bàsica de Serveis Socials.
Seguretat digital al lloc de treball: eines i compliment normatiu.
  • Eines i serveis a utilitzar per garantir la seguretat digital i el compliment de la normativa de protecció de dades en l’entorn de serveis socials.
Solucions digitals per a la intervenció social:
  • Descobriment i pràctica d’eines innovadores per facilitar les tasques de seguiment, comunicació i diagnòstic.
Dades d'interès:

Formació presencial a l'aula de Formació de l'ACM. Carrer València, 231, planta baixa. Barcelona 08007.

Certiifcat d'assitència: Assitir a un 80% de les sessions.

Dates i horari: 11, 20 i 27 de març i 4 i 10 d’abril, de 10 a 13h.

Formadors: Francesc Oliveras, Llicenciat en informàtica i màster en eBusiness. Ha estat director general de CATCert (Agència Catalana de Certificació) i actualment és consultor TIC en Serveis Socials, Administració electrònica i serveis de seguretat i signatura electrònica. És docent en l’àmbit de sistemes d’informació de Serveis Socials i d’administració electrònica a diverses universitats i institucions

Oriol Janer, Coordinador tècnic de projectes de Pere Claver Grup i Responsable dels projectes Nidus i Flapp de la Fundació iSocial. Coordina el disseny i desenvolupament d’aplicacions de suport a la intervenció social per a professionals del sector en els àmbits del sensellarisme, l’emancipació juvenil i la desinstitucionalització en salut mental.