1a Sessió: 5 de maig de 9.30 a 11.30
09.30 h. - Benvinguda
09.45 h. - 'Tres anys després de la LCSP... i un any de la COVID-19. Repàs dels principals impactes pels ens locals'
- Àlex Tarroja, tècnic jurista dels serveis jurídics de l’ACM
10.30 h. - Taula rodona:“Els procediments simplificat i simplificat abreujat en la LCSP”
Objectius: El Simplificat abreujat del 159.6 com a substitut del menor.
Problemes o dificultats en els requisits de solvència i criteris d’adjudicació
La utilització del RELI en els procediments simplificats
La utilització de les eines digitals com automatització de la contractació.
- Sònia Garcia, advocada dels serveis jurídics de l’Ajuntament de Palafrugell.
- Jordi Voltas, cap del Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni de l’Ajuntament de Reus.
2a. Sessió: 19 de maig de 9.30h a 11.30h
9.30 a 10.45 h. - Taula rodona: 'Aspectes jurídics i tècnics del compliment i modificació dels contractes i la seva aplicació pràctica'
Objectius: Les previsions en el PCAP i el PPT.
Les modificacions, previstes i no previstes, del contracte i els seus límits.
Modificacions segons el tipus de contracte: obres, serveis i subministraments.
Altres modificacions: revisió de preus, cessió, subcontractació, pròrroga...
Sobre les penalitzacions i/o resolució del contracte.
- Regina Pauné, Cap de la unitat de Secretaria de l’Ajuntament de St. Vicenç dels Horts
- Jofre Clofent, Cap de la unitat de contractació de l’Ajuntament de Badalona
10.45 a 11.30 h. - 'La regulació de la contractació dels altres ens del sector públic: els poders adjudicadors que no són administracions públiques i les entitats del sector públic que no són poders adjudicadors'
Objectus: El règim específic de guies i/o instruccions sobre la regulació dels contractes no harmonitzats.
Criteris automàtics i/o d’apreciació subjectiva per a l’adjudicació dels contractes.
L’execució. Principals incidències en el seguiment i execució dels contractes.
Límits i excepcions a l’aplicació de les normes de dret privat en l’execució del contracte.
- Imma Sivill, cap de la unitat de contractació grup SAGESSA.
3a. Sessió: 2 de juny de 9.30h a 12.30h
09.30h. - Taula rodona: 'Compra pública responsable, avançant cap als Objectius de Desenvolupament Sostenible'
Objectius: Incorporació de clàusules socials i mediambientals, en les diferents fases
Previsions en els plecs administratius i tècnics per a un efectiu seguiment i control.
Distinció entre responsable del contracte i la unitat de supervisió.
Metodologia del seguiment de les clàusules socials, mediambientals i altres.
- Victor Torrents, cap de l’oficina de seguiment de la Central de contractació de l’ACM
- Jordi Brunet, cap de contractació de la Diputació de Girona
11 a 12.30 h. - Sessió gammificada