
Cristina Soler: 934 961 616 ext. 217 cristina.soler@acm.cat
El Diploma de postgrau en contractació administrativa dels ens locals , VI edició, Barcelona, curs 2021-2022, és un títol universitari oficial i propi de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), organitzat per aquesta universitat i l'Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM), amb la col·laboració de la Càtedra Enric Prat de la Riba d’Estudis Jurídics Locals
La finalitat d’aquest programa d’especialització és la formació en matèria de contractació administrativa del personal al servei de les administracions públiques locals -municipal, comarcal o provincial i els seus ens instrumentals-, en particular, que ocupa llocs de gestió, comandament o direcció.
El programa té com a antecedent el Màster en contractació administrativa i gestió dels serveis públics dels ens locals, Barcelona, bienni 2005-2007, organitzat per l’ACM i la UAB.
Aquest programa ofereix una formació completa i aplicada del règim jurídic de la contractació administrativa per part de les entitats que conformen l’àmbit públic mitjançant l’anàlisi jurídica detallada des de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic (LCSP) per la que transposen a l’ordenament jurídic espanyol la Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública (que se deroga la Directiva 2004/18/CE) i la Directiva 2014/23/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014 relativa a l’adjudicació de contractes de concessió.
Les diferents matèries seran impartides per docents especialistes i experts en cada tema: professors universitaris, secretaris i interventors, tècnics superiors i personal directiu de l’administració, advocats i altres professionals altament qualificats, amb prestigi i experiència docent i pràctica reconeguda per tal d’oferir un enfocament pluridisciplinar, transversal i integrat de la gestió pública de la contractació administrativa.
El pla d’estudis intenta conjugar els continguts teòrics especialitzats amb les experiències que es desenvolupen en la contractació local de béns, obres i serveis, a fi de consolidar les millors pràctiques i, tot complint la legalitat, contribuir a la qualitat dels serveis i de les organitzacions públiques. Així, les administracions públiques en la seva condició de servei públic serà capaç de garantir la millora de la gestió i funcionament dels ens locals i la seva missió de servei a la societat.
El Diploma de postgrau en contractació administrativa dels ens locals pretén estudiar des d’una vessant tant teòrica com pràctica les diverses matèries i disciplines d’aplicació als ens locals en relació a la contractació administrativa d’obres, béns i serveis, amb especial atenció a les particularitats que afecten als ens locals mitjans i petits. Es presta un atenció especial a les noves tècniques de contractació: sistemes per a la racionalització tècnica, acords marc, sistemes dinàmics de contractació, subhastes electròniques o centrals de contractació. El programa analitza no només la legislació contractual vigent a l’Estat espanyol, sinó també les resolucions del tribunal especialitzats en contractació i de la jurisprudència europea.
Aquest programa neix fruit de la col·laboració entre la UAB i l’ACM per tal d’impulsar la formació al llarg de la vida del personal al servei de les administracions públiques locals en llurs diverses facetes