

Les emocions proporcionen “el pont entre els processos racionals i els no racionals “A. Damasio. Sense emocions no existiria la raó. descobriments a neurofisiologia de Ledoux (1994), A. Damasio (1994) i Jaak Panksepp (1998) constaten així l'indubtable protagonisme d’aquestes en la presa de decisions, solució de problemes, cooperació i aprenentatge, etc. Per tant, ignorar les emocions-desatenderlas no és una bona estratègia per extreure partit a les diverses capacitats personals ni a la experiència emocional.
Després, què fer i com actuar amb les emocions, no només per al equilibri personal, sinó per traçar estratègies d’acció més idònies? En el desenvolupament de les habilitats socio-emocionals està la resposta, ja que faciliten el maneig de les emocions pròpies i alienes. Per tant, gràcies a les habilitats socio-emocionals resulta més fàcil extreure el coneixement de les emocions, conjuntar-a pensaments en funció del context, acreixent així l’adaptació sobre la realitat. És a dir, s’afronta la realitat sabent gestionar la part invisible d’aquesta, producte de l’augment de l’efectivitat en Intel·ligència Emocional (IE).
Aquesta formació sobre Tècniques de Distància Emocional (TDE) se centra i, reverteix millores en les competències personals (consciència d’un mateix i l’autogestió de comportaments) i socials (habilitats que milloren la comprensió dels estats emocionals dels altres, comportaments i motivacions) per respondre eficaçment a les relacions interpersonals. El desenvolupament de les competències personals afavoreixen una millor valoració del “si mateix”, transcendint per efecte d’una autoestima robusta; fomenten la motivació intrínseca, la persona s ‘auto observa amb validesa per dur a terme els seus objectius i incrementen l’autoeficàcia emocional (capacitat de sentir-se com es desitja), i no deixar-se arrossegar per dictats emocionals pertorbadors o descoratjadors.
D’altra banda, les competències socials reforcen les relacions amb els altres a través de: l’empatia, respecte, comunicació efectiva, cooperació, assertivitat, gestionar situacions emocionals, treball en equip, etc. millorant el tracte amb els altres. L’objectiu és aconseguir que les emocions no desbordin al professional, que aquest utilitzi els seus recursos cognitius i emocionals de manera més òptima, sobretot aquells que tenen tracte regular amb el públic, a través de tècniques concretes. És a dir, prosperar en el talent d’integrar les emocions als pensaments, regular les emocions per minimitzar el seu possible impacte i mimar el propi benestar.
Dates: 20 i 27 de març i 3 i 10 d’abril
Horari: de 10:00 a 14:00 hores
Lloc: Aules de formació de la Vall de l'arrabassada
Diputació de Tarragona
Carrer Carles Riba, 6
43007 Tarragona