1a. sessió: 21 de febrer de 2025. Aspectes del règim jurídic local: òrgans col·legiats, transparència i competències
9.00-9.10 h. Inauguració
- Hble. Sra. Meritxell Budó Pla, presidenta de l’ACM
9.10-9.45 h. Actualització legislativa i jurisprudencial
- Sr. Francesc Xavier Urios Aparisi, cap de l’Assessoria Jurídica, Autoritat Catalana de Protecció de Dades
Pausa 5 minuts
9.50-10.50 h. Aspectes pràctics del funcionament dels òrgans col·legiats (convocatòria, ordre del dia, quòrum, debat i votació)
- Sr. David Cabezuelo Valencia, secretari general, Ajuntament de Sabadell
Pausa 5 minuts
10.55-11.55 h. Obligacions dels ens locals en matèria de transparència i accés a la informació
- Dra. Clara Velasco Rico, vicepresidenta, GAIP
Pausa 5 minuts
12.00-13.00 h. Taller pràctic. La transferència de competències entre òrgans municipals: delegacions, avocacions i encomanes de gestió
- Dra. Montserrat Iglesias Lucia, professora de dret administratiu, EPSI-UAB
2a. sessió: 21 de març de 2025. Les polítiques locals d’habitatge
9.00-9.45 h. Actualització legislativa i jurisprudencial
- Sr. Francesc Xavier Urios Aparisi, cap de l’Assessoria Jurídica, Autoritat Catalana de Protecció de Dades
Pausa 5 minuts
9.50-10.50 h. El control de les rendes de lloguer i les zones de mercat residencial tensionat: aspectes rellevants pels municipis
- Dr. Carles Sala Roca, cap de l’Assessoria Jurídica, COAPI-Barcelona
Pausa 5 minuts
10.55-11.55 h Planificació urbanística per a garantir la construcció d’habitatge protegit
- Dr. Rafael Fernández Bautista, advocat
Pausa 5 minuts
12.00-13.00 h. Taller pràctic. El Pla Territorial Sectorial d’Habitatge de 2024 i l’elaboració dels plans locals d’habitatge
- Dr. Carles Donat Muñoz, director tècnic, Observatori Metropolità de l'Habitatge de Barcelona
3a. sessió: 16 de maig de 2025. Les finances locals
9.00-9.45 h. Actualització legislativa i jurisprudencial
- Sr. Francesc Xavier Urios Aparisi, cap de l’Assessoria Jurídica, Autoritat Catalana de Protecció de Dades
Pausa 5 minuts
9.50-10.50 h. El retiment de comptes municipals davant la Sindicatura de Comptes
- Sr. Miquel Salazar Canalda, síndic major, Sindicatura de Comptes
Pausa 5 minuts
10.55-11.55 h. Pressupostos i comptes generals: què cal saber?
- Dr. Javier Requejo Garcia, viceinterventor general, Ajuntament de Tarragona
Pausa 5 minuts
12.00-13.00 h. Taller pràctic. El control intern de la gestió econòmica-financera i pressupostària de les entitats locals: el pla anual de control financer
- Sra. Petra Saiz Anton, interventora, L’Hospitalet de Llobregat
4a. sessió: 18 de juliol de 2025. La gestió municipal dels serveis públics
9.00-9.45 h. Actualització legislativa i jurisprudencial
- Sr. Francesc Xavier Urios Aparisi, cap de l’Assessoria Jurídica, Autoritat Catalana de Protecció de Dades
Pausa 5 minuts
9.50-10.50 h. Les diferents tipologies de gestió dels serveis públics
- Dr. Vicenç Aguado Cudolà, catedràtic de dret administratiu, Universitat de Barcelona
Pausa 5 minuts
10.55-11.55 h. Qüestions pràctiques de la gestió directa mitjançant personal propi (taxes de reposició, restriccions...)
- Sr. Alfred Lacasa Tribó, secretari general, Ajuntament de Blanes
Pausa 5 minuts
12.00-13.00 h. Taller pràctic. Col·laboració publico-cooperativa: la implicació municipal en l’economia social
- Sra. Marta Doncel Garcia i Sr. Víctor Carreño i Cano, coordinadors generals, Som Energia
5a. sessió: 26 de setembre de 2025. La gestió forestal dels municipis
9.00-9.45 h. Actualització legislativa i jurisprudencial
- Sr. Francesc Xavier Urios Aparisi, cap de l’Assessoria Jurídica, Autoritat Catalana de Protecció de Dades
Pausa 5 minuts
9.50-10.50 h. Els instruments d’ordenació forestal de les finques de titularitat pública municipal
- Sra. Sandra Torras Noguer, directora general, Direcció General de Boscos i Gestió del Medi, Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Generalitat de Catalunya
Pausa 5 minuts
10.55-11.55 h. Gestió forestal sostenible i prevenció d’incendis
- Sra. Verónica Couto Antelo, tècnica, CREAF
Pausa 5 minuts
12.00-13.00 h. Taller pràctic. Elaboració i gestió de catàlegs i inventaris de camins municipals
- Sra. Marta Hernández Gervilla, responsable de suport municipal i camins locals, Àrea d’Infraestructures i Territori, Diputació de Barcelona
6a. sessió: 21 de novembre de 2025. Eines digitals, seguretat tecnològica i privacitat
9.00-9.45 h. Actualització legislativa i jurisprudencial
- Sr. Francesc Xavier Urios Aparisi, cap de l’Assessoria Jurídica, Autoritat Catalana de Protecció de Dades
Pausa 5 minuts
9.50-10.50 h. Requeriments normatius en la transformació digital del sector públic local
- Dr. Julián Valero Torrijos, catedràtic de dret administratiu, Universitat de Murcia
Pausa 5 minuts
10.55-11.55 h. Els riscos de la societat digital: ciberseguretat i protecció de dades en l’activitat dels ens locals
- Sra. Laura Caballero Nadales, directora, Agència de Ciberseguretat de Catalunya
Pausa 5 minuts
12.00-13.00 h. Taller pràctic. L’impacte dels nous canals de comunicació política i administrativa amb la ciutadania (Telegram, Whatsapp…)
- Dr. Josep Vicenç Mestre Nogué, expert en comunicació política