
Cristina Soler cristina.soler@acm.cat o bé 934 961 616 ext.217
Aquest curs en línia i introductori està pensat per ajudar els càrrecs electes a entendre i gestionar millor les emocions negatives i millorar la seva manera de comunicar-se i d’interaccionar satisfactòriament amb la ciutadania en contextos difícils.
Aprendran tècniques senzilles per mantenir la calma en situacions de tensió i parlar amb claredat i respecte, facilitant una millor relació amb la ciutadania i cuidant el seu benestar.
El curs s'estructura en dues sessions:
Sessió 1: Emocions i higiene mental (2,5h)
Introducció a les emocions
- Definiciói importància de les emocions
- Com les emocions afecten la presa de decisions
Gestió emocional
- Tècniques per a reconèixer i gestionar emocions
- Estratègies per mantenir una higiene mental saludable
Pràctiques:
- Exercicis pràctics per la benestar emocional
Sessió 2: Comunicació assertiva (2,5h)
Conceptes bàsics
- Què és la comunicació assertiva i els diferents estils de comunicació agressiu-assertiu-passiu
- Beneficis de ser assertiu en la gestió pública
Tècniques d'assertivitat
- Eines de comunicació basades en la comunicació no violenta de Marshall Rosenberg
Pràctiques i aplicació de l'eina
- Simulacions de situacions reals per practicar la comunicació assertiva