IniciFormació › Claus de gestió emocional i comunicació en...

Claus de gestió emocional i comunicació en contextos difícils

Data curs
31 març de 2025 a 07 abril de 2025
Contacte de formació

Cristina Soler cristina.soler@acm.cat o bé 934 961 616 ext.217

Aquest curs en línia i introductori està pensat per ajudar els càrrecs electes a entendre i gestionar millor les emocions negatives i millorar la seva manera de comunicar-se i d’interaccionar satisfactòriament amb la ciutadania en contextos difícils.

Aprendran tècniques senzilles per mantenir la calma en situacions de tensió i parlar amb claredat i respecte, facilitant una millor relació amb la ciutadania i cuidant el seu benestar.

El curs s'estructura en dues sessions:

Sessió 1: Emocions i higiene mental (2,5h)
Introducció a les emocions

  • Definiciói importància de les emocions
  • Com les emocions afecten la presa de decisions

Gestió emocional

  • Tècniques per a reconèixer i gestionar emocions
  • Estratègies per mantenir una higiene mental saludable

Pràctiques:

  • Exercicis pràctics per la benestar emocional

Sessió 2: Comunicació assertiva (2,5h)
Conceptes bàsics

  • Què és la comunicació assertiva i els diferents estils de comunicació agressiu-assertiu-passiu
  • Beneficis de ser assertiu en la gestió pública

Tècniques d'assertivitat

  • Eines de comunicació basades en la comunicació no violenta de Marshall Rosenberg

Pràctiques i  aplicació de l'eina

  • Simulacions de situacions reals per practicar la comunicació assertiva

 

Dades d'interès:

Curs: Claus de gestió emoccional i comunicació en contextos difícils

Dies: 31 de març i 7 d'abril de 2025

Hora: d'11 a 13.30h.

Lloc: Plataforma zoom de l'ACM