IniciActualitat › La 7a edició de les Matinals Prat de la Rib...

La 7a edició de les Matinals Prat de la Riba comença parlant de responsabilitat dels ens locals

24 febrer de 2017

Aquest divendres l'Auditori de l'Associació Catalana de Municipis s'ha omplert per seguir la primera sessió de les Matinals Prat de la Riba. Aquest seminari adreçat als càrrecs electes compleix la 7a edició amb la voluntat de parlar i debatre sobre temes d'actualitat o d'especial interès per als servidors del món local.

El secretari general de l’ACM, Marc Pifarré ha donat la benvinguda als assistents a les matinals i ha elogiat el fet que es desplacin fins a Barcelona per formar-se i així oferir millors serveis als ciutadans.  

La primera sessió d'aquest divendres es centrava en 'La responsabilitat dels ens locals' i hi han participat una quarantena de persones. Primer de tot s'ha realitzat una actualització en quant a legislació. Durant la matinal s'ha parlat de diferenciar responsabilitat administrativa i responsabilitat civil dels ens locals amb la participació de l'advocat i professor de dret de la UAB, Daniel Vallès. També s'ha tractat la responsabilitat penal i els programes de Compliance per prevenir la comissió de delictes amb la intervenció del director de Recursos Humans de la Diputació de Lleida, Alexis Guallar.

La sessió s'ha tancat amb un taller pràctic centrat en la responsabilitat per accidents a la via pública i als equipaments municipals, que ha impartit el secretari general de l'Ajuntament de Vilassar de Mar, Víctor Siles.

Les Matinals Prat de la Riba s'imparteixen cada dos mesos i s'allargaran fins al mes de desembre. Les properes sessions són:

-2a. sessió: 21 d’abril de 2017. Medi ambient i ens locals

-3a. sessió: 16 de juny de 2017. La potestat sancionadora local

-4a. sessió: 21 de juliol de 2017. Habilitats i competències dels electes 

-5a. sessió: 13 d’octubre de 2017. Transparència i ens locals

-6a. sessió: 15 de desembre de 2017. Els drets dels càrrecs electes en l’exercici de les seves funcions