
Avui l’auditori de l’ACM ha acollit la 3a sessió de les Matinals Prat de la Riba, un seminari d’actualització per a electes que aborda diferents temes d'actualitat o d'especial interès per als servidors del món local.
La sessió d’avui s’ha centrat en l’anàlisi de la potestat sancionadora local tractant les novetats en matèria sancionadora sobre procediment administratiu i règim del sector públic, el règim sancionador en matèria urbanística (construccions il·legals en la trama urbana i en el sòl no urbanitzable), i també s’ha dut a terme un taller pràctic sobre la intervenció de l’electe en la tramitació d’un procediment sancionador.
La sessió ha comptat amb el Sr. Víctor Siles i Marc, secretari general de l’Ajuntament de Vilassar de Mar, el Sr. Pablo Molina Alegre, advocat, el Dr. Tomás Cano Campos, catedràtic de dret administratiu, Universitat Complutense de Madrid i el Sr. Roger Cots Valverde, secretari general, Ajuntament de Gavà
En les dues sessions anteriors de les Matinals Prat de la Riba es va tractar la responsabilitat dels ens locals i l’actualització legislativa i jurisprudencial en l’àmbit del medi ambient. Properament, en les següents sessions, es treballaran diverses temàtiques com les habilitats i competències dels electes, la transparència en els ens locals i els drets dels càrrecs electes en l’exercici de les seves funcions.
Les properes sessions de les Matinals Prat de la Riba es celebraran fins a finals d’enguany:
4a. sessió: 21 de juliol de 2017 - Habilitats i competències dels electes
5a. sessió: 27 d’octubre de 2017 - Transparència i ens locals
6a. sessió: 15 de desembre de 2017 - Els drets dels càrrecs electes en l’exercici de les seves funcions