ESTRUCTURA
El Diploma de postgrau en gestió gerencial local. Funció directiva està adaptada a l’Espai Europeu d’Educació Superior i al sistema europeu de transferència i acumulació de crèdits (ECTS), amb una càrrega acadèmica de 30 crèdits (22 crèdits teòrics, 3 crèdits pràctics i la realització d'un exercici pràctic final, 5 crèdits).
El programa s’estructura en diferents mòduls de contingut pluridisciplinar teòric i pràctic que persegueixen la implementació d’estratègies per tal de fomentar el desenvolupament de capacitats directives i gerencials, que han de ser superats per a assolir el títol universitari corresponent.
En el mòdul monogràfic es comptarà amb l’experiència de persones que ocupen o han ocupat llocs de relleu en el món de la gerència i la funció directiva locals. En el mòdul pràctic es preveu l’anàlisi i la resolució de casos pràctics al llarg de l’any sobre la temàtica desenvolupada en el marc del programa. I, finalment, la realització d’un exercici pràctic final.
Per obtenir la titulació de postgrau és imprescindible una assistència mínima del 80% a les sessions presencials, d’acord amb la normativa universitària.
El programa es desenvolupa amb els següents sis mòduls de continguts fonamentals, sessions monogràfiques, praxis gerencial i un exercici pràctic i/o treball final:
- Introducció a la gestió pública
- Bases jurídiques de la funció directiva
- Bases econòmiques de la funció directiva
- Gestió pública
- Gestió de la comunicació i de la imatge
- Competències personals
PROGRAMA
1. Introducció a la gestió pública
La gestió pública al segle XXI
Models organitzatius públics
Ètica pública
Transparència administrativa i bon govern
2. Bases jurídiques de la funció directiva
Règim jurídic i funcionament dels ens locals
Activitat de limitació
Activitat de foment
Gestió de serveis públics
Contractació administrativa
Planificació i gestió del territori
Expropiació forçosa
Responsabilitat patrimonial
Patrimoni local
Inspeccions i sancions
3. Bases econòmiques de la funció directiva
Gestió pressupostària
Intervenció i control econòmic administratiu
4. Gestió pública
Polítiques públiques locals
Planificació, direcció i control de la gestió
Sistemes de gestió i excel·lència
Gestió de la presa de decisions
Gestió del canvi
Gestió de les persones
Gestió de processos electorals
Gabinets de crisi
Gestió de l’autoorganització
Gestió de projectes europeus
5. Gestió de la comunicació i de la imatge
Estratègies comunicatives 2.0 i comunicació organitzativa
Màrqueting públic
Gestió de la visibilitat i de la reputació
6. Competències personals
Habilitats directives
Habilitats d’assessorament al govern
Sistemes de Business Intelligence i quadres de comandament integral
Habilitats de lideratge, coordinació i negociació
Coaching
7. Sessions monogràfiques
El model de seguretat integral català: prevenció versus repressió
Gestió pública de l’aigua
Gestió de la sanitat pública
Gestió publica i serveis socials
Desenvolupament d’equips d’alt rendiment
8. Praxis gerencial local
9. Exercici pràctic final
METODOLOGIA
En cadascun dels mòduls, els assistents rebran formació especialitzada a càrrec de professors universitaris i reconeguts professionals en la matèria, mitjançant el recurs a situacions problemàtiques (aprenentatge per problemes, mètode del cas) que desvetllin llurs inquietuds i punts de vista envers la temàtica tractada. La formació es completarà amb el debat i la resolució, de forma individualitzada o en treball cooperatiu, de casos pràctics que persegueixen un tractament parcial o integral del mòdul corresponent.
Finalment, s’haurà de desenvolupar un projecte consistent en la resolució d’un supòsit pràctic (valoració jurídica, protocol d’actuació) o la realització d’un treball monogràfic que permeti constatar la comprensió i funcionalitat dels coneixements adquirits en el desenvolupament modular del programa formatiu.