
L'ACM ha iniciat el Seminari 'Tècniques de distància emocional', una proposta formativa adreçada als professionals dels Serveis Socials municipals. El seminari compta amb quatre sessions que pretenen donar eines i tècniques per gestionar millor les emocions dels treballadors a l'hora d'atendre i intervenir amb els usuaris. Dirigit per Joaquín Muñoz, el seminari es basa en el Model d'Habilitats en Intel·ligència emocional desenvolupat per P. Salovey i J. Mayer, creadors del concepte de l'IE.
L'objectiu és aprendre, identificar i gestionar les emocions bàsiques i alienes i treballar tècniques d'auto-regulació emocional i de tracte amb el públic per millorar l'atenció i minimitzar l'esgotament emocional. En aquest sentit, es busca incorporar eines per posar una distància emocional òptima a l'hora d'invervenir, independement del vincle que es produeix amb l'usuari. El seminari busca dotar d'habilitats emocionals que permetran donar unes pautes més objectives i eficaces per a la intervenció social. L'objectiu final és aconseguir que les emocions no desbordin al professional i que aquest utilitzi els seus recursos cognitius i emocionals d'una manera més òptima, sobretot aquells que tenen tracte regular amb el públic.
Aquest seminari és una prova pilot i està previst que properament es facin sessions semblants al territori.