IniciActualitat › L'ACM commemora la Diada Nacional de Ca...

L'ACM commemora la Diada Nacional de Catalunya

09 setembre de 2020

 

Com cada any, amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya, publiquem el manifest elaborat per l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM). Enguany, l'11 de setembre, marcat per la pandèmia, és una ocasió per reivindicar les llibertats, però també el compromís de servei del municipalisme català i la necessitat de disposar de més eines i recursos per contribuir al progrés dels nostres pobles i ciutats.

El manifest

Les Diades Nacionals són moments de reflexió, d’afirmació de pertinença i també de mirada al passat, al present i al futur.

Un any més la Diada Nacional de Catalunya es produeix en un context de manca de drets i llibertats, amb l’encara vergonyosa existència de preses i presos polítics, d’exiliats i exiliades, i amb un sistema repressiu contra la dissidència política.

Cada 11 de setembre no commemorem una derrota sinó la capacitat de resiliència d’un poble, d’un país, davant les adversitats i els atacs per part d’aquells qui ens volen en silenci. Celebrem la perseverança i la tenacitat per sobre de l’opressió, de l’esperança per damunt de la por.

El municipalisme català sempre ha estat, està i estarà compromès amb les llibertats de les nostres veïnes i veïns; som un baluard democràtic al servei de la gent. Som el primer esglaó del país, les parets mestres d’una societat més lliure, democràtica i moderna. Perquè justament el país no és sinó la suma de les diversitats que ens fan ser poble, la conjunció plural i enriquidora de persones, sensibilitats, visions compartides i horitzons d’esperança.

Precisament aquesta és la definició de poble o ciutat, el conjunt d’homes i dones lliures, que formen part d’una comunitat, que se’n senten i volen treballar pel progrés, la cohesió i la llibertat de les persones que en formen part.

Els pobles i ciutats hem tornat a demostrar, en un context d’extrema dificultat i ple d’adversitats, que ser al peu del canó és la nostra manera d’entendre el servei públic, que els regidors i regidores i alcaldes i alcaldesses són la columna vertebral d’un país que davant els reptes, dificultats i problemes s’esmerça en esdevenir útils per a la ciutadania. Aquest és el camí que fa anys que el municipalisme emprèn i que estem fermament convençuts en seguir fent.

La Diada Nacional també és moment d’alçar la veu i reivindicar més i millors eines, recursos i autonomia pels nostres pobles i ciutats, perquè només així, des de la necessària i eficaç proximitat, podrem contribuir a l’horitzó de pau, de progrés social i econòmic, i de llibertat que ens aplega a totes i a tots cada Diada Nacional. Visca Catalunya!

 

DESCARREGAR EL MANIFEST (format PDF)