IniciActualitat › Posem el punt i final al 4t Postgrau en gest...

Posem el punt i final al 4t Postgrau en gestió pública dels serveis socials locals

17 juny de 2021

La 4a edició del Postgrau en gestió pública dels Serveis Socials es va tancar aquest dimcres 16 de juny amb l'acte de cloenda i lliurament de diplomes als alumnes que l'han cursat. Per primera vegada aquesta diplomatura de Postgrau s'ha realitzat amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona. Precisament, va ser un Postgrau que es va iniciar al febrer de 2020 amb la voluntat que fos 100% presencial i poques setmanes després del seu inici, es va veure afectat per l'esclat de la pandèmia i es va haver d'adaptar a la nova situació potenciant les classes totalment online.

Una quinzena d'alumnes l'han cursat i aquest dimecres van fer la cloenda de forma presencial a la UB. Al llarg del Postgrau s'ha analitzat la situació dels Serveis Socials a Catalunya, la gestió pública de l'administració local, la planificació i execució de polítiques públiques relacionades amb els serveis socials i l'adquisició de rols i capacitats directives en relació a la coordinació i direcció d'equips. 

Per l'ACM aquest Postgrau és rellevant, ja que permet formar persones que gestionen els Serveis Socials en l'àmbit local i han d'atendre col·lectius molt necessitats.Des de l'entitat municipalista en aquest mandat es marquen com a prioritari aconseguir reforçar el contracte-programa de serveis socials bàsics i atenció domiciliària, aprofundir en un nou model d'atenció residencial i concretar el Pla estratègic de Serveis Socials i el paper dels municipis.¡

De moment, ja està confirmat que de cara a la mes de setembre d'aquest 2021 es posarà en marxa la 5a edició d'aquest Postgrau. Cal destacar que en aquest any i escaig de pandèmia, hem format prop de 12.000 electes i servidors públics en més de 100 cursos, postgraus i màsters online.