
El webinar tenia per objectiu posar en comú l’impacte del nou marc normatiu a l’administració local i conèixer les experiències d’ajuntaments que treballen en la seva implantació i les dificultats que s’han trobat.
En la primera taula rodona, els ajuntaments de Mataró, Mollet del Vallès i Ascó han explicat el diferents models organitzatius pels que han optat i les actuacions dutes a terme per donar compliment a la Llei 2/2023, de 20 de febrer. En els tres casos, la implantació del sistema intern d’informació s’ha dut a terme en el marc dels plans d’integritat i dels plans de mesures antifrau de cada institució.
La segona part de la jornada s’ha orientat a debatre sobre la gestió mancomunada dels sistemes interns d’informació per part dels ajuntaments de menys de 10.000 habitants. Les representants de les Diputacions de Barcelona, Tarragona i Girona han posat sobre la taula les complexitats d’assumir la prestació d’aquest servei des d’instàncies supralocals, però han posat en valor la tasca de col·laboració que es duu a terme en aquest àmbit per buscar solucions que s’adaptin a les necessitats dels ajuntaments.
La jornada ha servit per constatar les dificultats a l’administració local per donar compliment a la Llei de protecció dels alertadors, i per posar en valor la tasca que duen a terme els ajuntaments per adaptar-se al nou marc legal.
Podeu tornar a visualitzar la jornada aquí: