IniciFormació › Eines per a l'elaboració de plecs tèc...

Eines per a l'elaboració de plecs tècnics contractuals destinats a professionals dels serveis socials (formació no presencial)

Data curs
09 octubre de 2024 a 30 octubre de 2024
CURS ENFOCAT A PROFESSIONALS DELS SERVEIS SOCIALS, ESPECIALMENT ALS SERVEIS D'ATENCIÓ DOMICILIÀRIA I D'INTERVENCIÓ SOCIOEDUCATIVA..
 
El procés de contractació per part de l’administració ha anat evolucionant a partir de les diferents normatives que s’han anat aprovant al llarg dels anys, la Llei 9/2017 ha estat la darrera i ha comportat canvis significatius en els processos. Per altra banda, els Serveis Socials, com altres àrees de les administracions locals, recorren amb freqüència a la contractació externa de diferents serveis, alguns dels quals són molt rellevants tant pels imports com per l’impacte sobre les persones (per exemple, els serveis d’atenció domiciliària).
L’elaboració dels documents per a la contractació de serveis és una activitat element essencial en la delimitació del model i característiques del servei que es vol contractar, així com per l’establiment del marc de col·laboració entre els diferents agents que participaran en la seva prestació i provisió.
Aquest curs pretén oferir a les persones participants una introducció al procés de contractació pública posant el focus en l’àmbit dels serveis socials.
Programa
Introducció:
  • Introducció a la normativa de contractació
  • Prestació dels serveis socials: provisió i producció
  • Construcció d’un mapa del procés de licitació
Normativa aplicable:
  • Normativa de contractació.
  • Llei de contractes del sector públic
  • Tipus de procediment
  • La divisió en lots.
  • Les novetats de la llei 9/2007
  • Normativa de règim local
El contracte:
  • La regulació de la selecció del contractista.
  • Definició de les condicions de l’execució del contracte: condicions essencials, estàndards, règim sancionador i procediment per l’execució
  • Tractament del personal que està adscrit al servei: règim de subrogació.
  • Formalització del procés: mesa de contractació, informe d’adjudicació, contracte i inici del servei.

El contingut dels plecs. Els plecs tècnics:

  • Conceptualització i model del servei: com definir-lo
  • Tipologia d’activitats i intensitat dels serveis. Vinculació amb segmentació de la població beneficiària
  • L’organització del servei: funcions, responsabilitats, comunicació.
  • El sistema de comunicació per a l’inici i el seguiment dels serveis
  • Les condicions del servei
  • Les modificacions del servei
  • Els processos de la prestació i les actuacions davant situacions que alteren el servei
  • Professionals participants i rol, tant de l’empresa adjudicatària com de l’ens local
  • L’atenció a la persona beneficiària
  • La participació de les persones usuàries en el servei.

Els continguts dels plecs: plecs adiministratius:

  • Criteris per a l’adjudicació del servei i seguiment de l’execució del contracte.
  • Definició dels criteris sotmesos a judici de valor en relació al servei definit.
  • Definir els estàndards tècnics de compliment del contracte.
  • Definir els instruments per al seguiment i control de l’execució del contracte: informes, gestió de la informació, auditories, coordinació amb la contractista.

El pressupost de licitació:

  • Els costos i la planificació del servei des de la perspectiva econòmica
  • Estructura del costos:Costos directes i indirectes/Costos fixos i variables
  • Modificacions del preu al llarg del contracte
  • Elements que influeixen en el preu final:
  • Facturació
  • Alteracions dels serveis
 
 
Dades d'interès
Destinataris: professionals directius, tècnics i administratius dels Serveis Socials de les Administracions Locals
 
Format en línia per mitjà de la plataforma Zoom
 
Durada: 10 hores lectives de 10 a 12.30h.
 
Dates: 9, 16, 23 i 30 d’octubre
 
Formadora: Núria Bartrolí Forn, cap dels Serveis Jurídics de Santa Coloma de Gramenet.