IniciActualitat › L'ACM, amb les Diputacions de Lleida, T...

L'ACM, amb les Diputacions de Lleida, Tarragona i Girona, posa en marxa un programa formatiu no presencial per als treballadors dels ens locals

07 abril de 2020

Davant la situació excepcional provocada per la pandèmia de la COVID19, les àrees de formació de les diputacions de Lleida, Girona i Tarragona, amb la coordinació amb la de l’Associació Catalana de Municipis, han adaptat una formació explícita no presencial per als treballadors públics de les administracions locals. La iniciativa s’emmarca a través de l’Acord per a la Formació Contínua dels Empleats de les Administracions Públiques (AFEDAP), que les quatre institucions ofereixen cada any.

L’oferta formativa s’impartirà només en la modalitat no presencial per tal d’adaptar-se al context i a la situació de teletreball de molts dels treballadors públics de l’administració local. De moment, s'han plantejat un seguit de sessions temàtiques per aquest mes d'abril. S’inicien aquest proper dimarts 14 d’abril amb una desena de cursos de diferent temàtica que s’impartiran als matins a través de videoconferència.

Les temàtiques contemplen des d’un curs de sis sessions sobre contractació pública, fins a cursos de gestió pressupostària o transparència i protecció de dades de dues a cinc sessions per curs. Altres formacions o sessions temàtiques són respecte al procediment administratiu, a la gestió de l’endeutament, el control intern o el càlcul de la regla de la despesa, entre d’altres. Al mateix temps, també hi ha formació específica sobre qüestions relacionades en com millorar la comunicació en situacions de crisi o com organitzar-se i ser més eficients en el teletreball i les eines existents per teletreballar.

El president de l’ACM, Lluís Soler, destaca que la vessant formativa “és un dels pilars del municipalisme, dotant als treballadors públics de nous i millors coneixements per oferir un servei de major qualitat als veïns i veïnes dels nostres pobles i ciutats”. En aquest sentit, recorda que la cooperació i la suma d’esforços entre administracions és vital: “L’AFEDAP és un clar exemple, ja que una institució gestiona les inscripcions, un altra difon i coordina les accions, i d’altres ofereixen la seva plataforma tecnològica o equipaments per fer les classes”, diu Soler.

Està previst que les quatre institucions vagin incorporant noves propostes formatives no presencials i ja es treballa per consolidar un programa formatiu no presencial de cara al mes de maig. El Pla Agrupat de formació AFEDAP de les quatre institucions durant el 2019 va formar de forma presencial a uns 3.000 treballadors públics.

En el marc de la crisi de la COVID19, el municipalisme català ja va posar en marxa, el març passat, un curs online sobre pautes de com teletreballar amb més eficiència, on hi han participat uns 1.800 treballadors d’administracions locals, representatius de 240 ajuntaments, 23 consells comarcals i les quatre diputacions. Un 76% dels alumnes han estat dones i la franja d’edat majoritària ha estat la que oscil·la entre els 40 i 55 anys.

L'oferta formativa s'anirà penjant a l'APARTAT DE FORMACIÓ de la web de l'ACM, des d'on es podrà formalitzar la inscripció dins de cada proposta formativa específica. De moment, hi ha aquestes sessions formatives:

 

Novetats de la llei 9/2017, del 8 de novembre, de contractes del sector públic: INICI 14 d'abril. INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

Curs pressupostari bàsic: visió de conjunt d'un pressupost: INICI 14 d'abril. INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

- Comunicació saludable durant la crisi actual: INICI 15 d'abril. INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

Transparència i protecció de dades: INICI 15 d'abril: INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

- Com ser més eficient en el teletreball 1. Bones pràctiques: INICI 16 d'abril: INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

- Com afrontar una reunió en el teletreball 2. Recomanacions i eines pràctiques: INICI 16 d'abril. INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

- Gestió de l'endeutament: INICI 20 d'abril. INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

Com ser més eficient en el teletreball 1. Bones pràctiques: INICI 20 d'abril: INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

- Com afrontar una reunió en el teletreball 2. Recomanacions i eines pràctiques: INICI 20 d'abril. INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

- Procediment administratiu: INICI 22 d'abril. INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

Introducció al control intern: INICI 23 d'abril. INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

- Objectius de la Llei d’Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera: INICI 24 d'abril. INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

Com ser més eficient en el teletreball 1. Bones pràctiques: INICI 30 d'abril: INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS

- Com afrontar una reunió en el teletreball 2. Recomanacions i eines pràctiques: INICI 30 d'abril. INFORMACIÓ i INSCRIPCIONS