CURS PER A PERSONAL NO JURISTA DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
Curs bàsic de contractació per a personal no jurista de l'administració local (formació no presencial)
Data curs
15 març de 2024 a 30 abril de 2024 Documents Associats
afedap_programa_online_marc_2024.pdf Objectius:
:Aprendre els conceptes fonamentals i bàsics de la contractació del sector públic, i a aplicar-los en la tramitació i gestió administrativa dels expedients de contractació.
Saber identificar els diferents tipus de contractes que regula la normativa, especialment d’obres, serveis, subministraments, concessions d’obra i concessions de serveis.
Conèixer les diferents fases de l’expedient de contractació pública i la tipologia de documents associats a cadascuna d’elles.
Programa:
1a Sessió: Divendres 15 de març de 9.30 a 12.00 h.
“Introducció”:
- El marc normatiu de la contractació pública
- Principis de la contractació pública
- Àmbit objectiu d’aplicació de la LCSP. Negocis jurídics exclosos
- Àmbit subjectiu d’aplicació de la LCSP
- Necessitat de contractar
- Què necessito i per què ho necessito?
- Pla anual de contractació
- Existència de crèdit pressupostari
- Definició objecte del contracte. Els Lots
- Determinació tipologia contractual
- Determinació de la durada del contracte
- Determinació del procediment d’adjudicació
Formadora: Maria Llum Bruno Garcia, secretària del Consell Comarcal del Bages. Advocada administrativista i assessora jurídica.
2a Sessió: Divendres 22 de març de 9h30 a 12h
“Preparació i inici de l’expedient de contractació”(I):
- Anunci d’informació prèvia
- Consultes preliminars
- El responsable del contracte.
- Informe de necessitats
- Informe jurídic de secretària
- Informe intervenció
- Plec prescripcions tècniques particulars
- Plec de clàusules administratives particulars
Formador: Jofre Clofent Calsapeu, cap de Servei de Qualitat Administrativa de l’Ajuntament de Premià de Mar.
3a Sessió: Dijous 11 d’abril de 9.30 a 12.00 h.
“Preparació i inici de l’expedient de contractació”(II):
- Aptituds per contractar
- Solvència econòmica i tècnica
- Càlcul valor estimat i pressupost base de licitació
- Criteris d’adjudicació
- Condicions especials d’execució
Formador: Roger Cots i Valverde, secretari general, Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i professor associat de dret constitucional, UAB.
4a Sessió: Dilluns 15 d’abril de 9.30 a 12.00 h.
“Presentació d’ofertes. L’accés a les licitacions públiques per part dels operadors econòmics”.
- Òrgan de contractació
- Aprovació de l’expedient de contractació
- Anunci de licitació
- El Perfil de contractant. La plataforma de Contractació Pública de la Generalitat
- Termini de presentació d’ofertes
- El tractament de les proposicions durant el termini de presentació d’ofertes.
Formadora: Imma Soler, cap Servei de Contractació de l’ajuntament de Terrassa
Sessió 5a: Dijous 18 d’abril de 10.00 a 12.00 h.
“Obertura de les proposicions i valoració.”
- Les proposicions extemporànies
- El requisit de la ‘paraula clau’ (Plataforma eLicita)
- Obertura de les proposicions
- Sobre A
- Sobre B
- Sobre C
- La signatura de les proposicions
- Els formats admesos de les ofertes
- Impossibilitat d’accedir al contingut de l’oferta
- Avaluació de les ofertes
- Mesa de contractació
- Actes de la Mesa
- Comitè d’experts i Ponència tècnica
- Jurat en els concursos de projectes
Formadors: Mireia Angulo, oficina de contractació de l'ACM i Àlex Tarroja, Serveis Jurídics ACM.
Sessió 6a: Dilluns 22 d’abril de 9.30 a 12.00 h.
“Adjudicació i formalització dels contractes.”
- El requeriment de la documentació acreditativa prèvia a l’adjudicació.
- L’adjudicació dels contractes.
- La formalització dels contractes.
- El recurs especial en matèria de contractació.
- El Registre Públic Català de Contractes.
Formadora: Sònia Garcia i Planella, advocada Serveis Jurídics Ajuntament de Palafrugell.
Sessió 7a: Dilluns 29 d’abril de 9.30 a 12.00 h.
“Execució dels contractes.”
- Les condicions especials d’execució. Les obligacions contractuals essencials.
- L’adscripció de mitjans materials i personals.
- La revisió de preus dels contractes.
- Les modificacions dels contractes.
- La cessió del contracte. La subcontractació.
- Les penalitats.
- La finalització de l’execució del contractes. El termini de garantia. La liquidació del contracte.
Formadora: Imma Sivill, Cap de l’Assessoria Jurídica del Centre MQ Reus SA.
Sessió 8a: Dimarts 30 d’abril de 9.30 a 12.00 h.
“Tècniques de racionalització de la contractació pública.”
- Les centrals de compres.
- Els acords marc.
- Els sistemes dinàmics d’adquisició.
- Les licitacions conjuntes.
- Mentimeter Final preguntes curs.
Formador: Jordi Voltas Francisco, cap d´aprovisionament, contractació i patrimoni de l´Ajuntament de Reus i coordinador del curs.
Dades d'interès:
Dates: 15 i 22 de març i 11, 15, 18, 22, 29 i 30 d’abril.
Durada: 20 hores
Horari: Consultar dia de cada sessió
Modalitat: No presencial, a través de la plataforma Zoom de l'ACM.
Coordinador: Jordi Voltas Francisco, cap d´aprovisionament, contractació i patrimoni de l´Ajuntament de Reus.