![](https://www.acm.cat/sites/default/files/styles/publicacio_450x320/public/web_-_cursos_afedap_generic_1_7.jpg?itok=vaojL_N8)
CURS PER A PERSONAL NO JURISTA DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
![application/pdf PDF icon](/modules/file/icons/application-pdf.png)
CURS PER A PERSONAL NO JURISTA DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
:Aprendre els conceptes fonamentals i bàsics de la contractació del sector públic, i a aplicar-los en la tramitació i gestió administrativa dels expedients de contractació.
Saber identificar els diferents tipus de contractes que regula la normativa, especialment d’obres, serveis, subministraments, concessions d’obra i concessions de serveis.
Conèixer les diferents fases de l’expedient de contractació pública i la tipologia de documents associats a cadascuna d’elles.
1a Sessió: Divendres 15 de març de 9.30 a 12.00 h.
“Introducció”:
- Què necessito i per què ho necessito?
- Pla anual de contractació
- Existència de crèdit pressupostari
- Definició objecte del contracte. Els Lots
- Determinació tipologia contractual
- Determinació de la durada del contracte
- Determinació del procediment d’adjudicació
Formadora: Maria Llum Bruno Garcia, secretària del Consell Comarcal del Bages. Advocada administrativista i assessora jurídica.
2a Sessió: Divendres 22 de març de 9h30 a 12h
“Preparació i inici de l’expedient de contractació”(I):
Formador: Jofre Clofent Calsapeu, cap de Servei de Qualitat Administrativa de l’Ajuntament de Premià de Mar.
3a Sessió: Dijous 11 d’abril de 9.30 a 12.00 h.
“Preparació i inici de l’expedient de contractació”(II):
Formador: Roger Cots i Valverde, secretari general, Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i professor associat de dret constitucional, UAB.
4a Sessió: Dilluns 15 d’abril de 9.30 a 12.00 h.
“Presentació d’ofertes. L’accés a les licitacions públiques per part dels operadors econòmics”.
Formadora: Imma Soler, cap Servei de Contractació de l’ajuntament de Terrassa
Sessió 5a: Dijous 18 d’abril de 10.00 a 12.00 h.
“Obertura de les proposicions i valoració.”
- Sobre A
- Sobre B
- Sobre C
- Comitè d’experts i Ponència tècnica
- Jurat en els concursos de projectes
Formadors: Mireia Angulo, oficina de contractació de l'ACM i Àlex Tarroja, Serveis Jurídics ACM.
Sessió 6a: Dilluns 22 d’abril de 9.30 a 12.00 h.
“Adjudicació i formalització dels contractes.”
Formadora: Sònia Garcia i Planella, advocada Serveis Jurídics Ajuntament de Palafrugell.
Sessió 7a: Dilluns 29 d’abril de 9.30 a 12.00 h.
“Execució dels contractes.”
Formadora: Imma Sivill, Cap de l’Assessoria Jurídica del Centre MQ Reus SA.
Sessió 8a: Dimarts 30 d’abril de 9.30 a 12.00 h.
“Tècniques de racionalització de la contractació pública.”
Formador: Jordi Voltas Francisco, cap d´aprovisionament, contractació i patrimoni de l´Ajuntament de Reus i coordinador del curs.
Dates: 15 i 22 de març i 11, 15, 18, 22, 29 i 30 d’abril.
Durada: 20 hores
Horari: Consultar dia de cada sessió
Modalitat: No presencial, a través de la plataforma Zoom de l'ACM.
Coordinador: Jordi Voltas Francisco, cap d´aprovisionament, contractació i patrimoni de l´Ajuntament de Reus.