Dia I (22 d'abril de 9.30 a 11.30 h.): ‘La contractació per emergència, quan, com i per què? Sempre, de tant en tant, en comptades ocasions o mai?’
Objectius: Es donarà un breu repàs a les diferents interpretacions sobre la contractació d'emergència emeses en període de turbulències, intentant extreure una visió genèrica sobre les seves possibilitats pràctiques.
Formadora:
- Maria Llum Bruno i García, secretària del Consell Comarcal del Bages, advocada administrativista i assessora jurídica
DIA II (26 d'abril de 12.00 a 14.00 h.): ‘El dia a dia dels contractes menors a l’administració local’
Objectius: La gestió de la contractació menor als ajuntaments petits i mitjans: regulació jurídica, tramitació, tipologies i alternatives a aquest tipus de contractes.
Formadors:
- Gemma Casanovas i Andrada, assessora/gerent organització municipal de l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires
- David Sànchez i Blanco, responsable de contractació a l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires i advocat assessor en diverses entitats públiques
DIA III ( 29 d'abril de 12 a 14 h.): ‘Conflictivitat jurídica de la contractació pública en l’àmbit local’
Objectius: S’exposaran el principals eixos de la contractació pública en l’àmbit local que han estat més susceptibles d´impugnació.
Formadora:
- Carme Lucena, vocal del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic
DIA IV (4 de maig de 12.00 a 14.00 h.): ‘El control dels contractes en fase d'execució. El responsable municipal del contracte'
Objectius: Regulació de la figura responsable del contracte en la LCSP. Funcions assignades: control i seguiment, resolució d'incidències.
Millorar el nivell de qualitat de la prestació.
Problemàtica: manca de mitjans humans, dèficit de formació i/o experiència, reticències internes (polítics) i externes (contractista).
Exemple pràctic: implantació del responsable del contracte a Salou.
Formador:
- Jordi Martí, cap de la unitat de control executiu de concessions i contractes de l'Ajuntament de Salou
DIA V ( 7 de maig de 9.30 a 11.30h.): ‘La utilització de les tècniques de racionalització i el pla anual de contractació a l’administració local’
Objectius: Curs eminentment pràctic, basat amb l'exposició de l'experiència dels ens locals mitjans en matèria de contractació pública. S´explicarà el dia a dia, com es sobreviu a la contractació compaginant-la amb la resta de tasques i amb uns recursos humans totalment limitats amb nombre i especialització.
Es farà especial atenció a com s'hauria de planificar la contractació. Aquesta sessió permetrà a tots els assistents poder exposar els seus dubtes, necessitats i problemes, posar-los en comú i intentar trobar vies de solució i sistemes de cooperació per fer més eficaces les àrees de contractació local.
Formadores:
- Marta Arxé i Llagostera, tècnica d'Administració General, contractació administrativa i àrea de Secretaria del Consell Comarcal del Ripollès
- Verònica Arasa i Gallego, responsable de contractació i patrimoni de l'Ajuntament d'Amposta
Coordinació i dinamització de les 5 sessions: Carles Bassaganya i Serra, responsable de la Central de Compres i del Gabinet d'Estudis de l'ACM, del 2011 al 2019