IniciFormació › AFEDAP 2021: Curs pràctic de contractació ...

AFEDAP 2021: Curs pràctic de contractació (3a edició)

Data curs
22 abril de 2021 a 07 maig de 2021

Inscripcions abans del 19 d'abril

Places limitades

Aquest any 2021 i seguint amb la iniciativa que va sorgir del treball entre les Diputacions de Girona, Lleida i Tarragona, que juntament amb l'ACM, varen seguir amb la formació  especialització dels treballadors de les administracions locals amb propostes formatives no presencials dins del programa del Pla Agrupat AFEDAP.

Així seguim amb una de les línies estratègiques que l'ACM ja s'havia plantejat durant aquest mandat 2019-2023. Acostar la formació contínua al territori potenciant les eines telemàtiques i no presencials. Som conscients que formar-se ha de ser un valor afegit dels servidors públics i volem posar les màximes facilitats possibles.

Així, aquest curs  i dins el pla AFEDAP 2021, tornem a presentar un nou programa formatiu integrat per una sèrie de sessions intensives, de curta durada, i molt especialitzades perquè siguin més fàcilment cursades.

Objectius

Curs on es vol donar una visió global del procés de contractació des de la seva vessant més pràctica i d´obtenció de resultats. Consta de cinc blocs diferenciats, però que formen part d’un mateix procés.

Programa i dates

Dia I (22 d'abril de 9.30 a 11.30 h.): La contractació per emergència, quan, com i per què? Sempre, de tant en tant, en comptades ocasions o mai?’

Objectius: Es donarà un breu repàs a les diferents interpretacions sobre la contractació d'emergència emeses en període de turbulències, intentant extreure una visió genèrica sobre les seves possibilitats pràctiques.          

Formadora:

  • Maria Llum Bruno i García, secretària del Consell Comarcal del Bages, advocada administrativista i assessora jurídica

 

DIA II (26 d'abril de 12.00 a 14.00 h.): ‘El dia a dia dels contractes menors a l’administració local’

Objectius: La gestió de la contractació menor als ajuntaments petits i mitjans: regulació jurídica, tramitació, tipologies i alternatives a aquest tipus de contractes.

Formadors:

  • Gemma Casanovas i Andrada, assessora/gerent organització municipal de l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires  
  • David Sànchez i Blanco, responsable de contractació a l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires i advocat assessor en diverses entitats públiques

 

DIA III ( 29 d'abril de 12 a 14 h.): ‘Conflictivitat jurídica de la contractació pública en l’àmbit local’

Objectius: S’exposaran el principals eixos de la contractació pública en l’àmbit local que han estat més susceptibles d´impugnació.

Formadora:

  • Carme Lucena, vocal del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic

 

DIA IV (4 de maig de 12.00 a 14.00 h.): El control dels contractes en fase d'execució. El responsable municipal del contracte'

Objectius: Regulació de la figura responsable del contracte en la LCSP. Funcions assignades: control i seguiment, resolució d'incidències. 

Millorar el nivell de qualitat de la prestació. 

Problemàtica: manca de mitjans humans, dèficit de formació i/o experiència, reticències internes (polítics) i externes (contractista).

Exemple pràctic: implantació del responsable del contracte a Salou.

Formador:

  • Jordi Martí, cap de la unitat de control executiu de concessions i contractes de l'Ajuntament de Salou

 

DIA V ( 7 de maig de 9.30 a 11.30h.): ‘La utilització de les tècniques de racionalització i el pla anual de contractació a l’administració local’

Objectius: Curs eminentment pràctic, basat amb l'exposició de l'experiència dels ens locals mitjans en matèria de contractació pública. S´explicarà el dia a dia, com es sobreviu a la contractació compaginant-la amb la resta de tasques i amb uns recursos humans totalment limitats amb nombre i especialització.

Es farà especial atenció a com s'hauria de planificar la contractació. Aquesta sessió permetrà a tots els assistents poder exposar els seus dubtes, necessitats i problemes, posar-los en comú i intentar trobar vies de solució i sistemes de cooperació per fer més eficaces les àrees de contractació local.

Formadores:

  • Marta Arxé i Llagostera, tècnica d'Administració General, contractació administrativa i àrea de Secretaria del Consell Comarcal del Ripollès
  • Verònica Arasa i Gallego, responsable de contractació i patrimoni de l'Ajuntament d'Amposta

 

Coordinació i dinamització de les 5 sessions: Carles Bassaganya i Serra, responsable de la Central de Compres i del Gabinet d'Estudis de l'ACM, del 2011 al 2019

Informació General

Dates: 22, 26, 29 d'abril i 4 i 7 de maig

Durada: 10 hores

Horari i dates: Consultar dia de cada sessió en detall al programa