IniciFormació › Jornades de contractació pública destinade...

Jornades de contractació pública destinades als ens locals de Catalunya (ed. Girona)

Data curs
03 octubre de 2024

FORMACIÓ PRESENCIAL

Fa més de 6 anys que va entrar en vigor la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, si bé, moltes de les qüestions que es plantejaven en un inici segueixen generant interès i molts dubtes pel personal al servei de les entitats locals que participen en les diferents fases de la contractació pública local.

Fruit de l’enquesta realitzada en motiu de les jornades sobre contractació pública de l’any passat, les temàtiques que es van considerar més necessàries de formació varen ser, per una banda, els criteris i subcriteris d’adjudicació i, per l’altra, la preparació dels contractes.

És per això que les jornades de contractació pública d’enguany estan enfocades a tractar dos temes claus per a la correcta adjudicació dels contractes públics, i sempre fent-ho des d’un punt de vista més pràctic que no pas magistral:

- La celebració de contractes per part dels ens del sector públic requereix la tramitació prèvia de l'expedient corresponent, fet que es tradueix en incorporar un informe de la necessitat i idoneïtat del contracte, així com una memòria justificativa dels diferents extrems que es regulen en els plecs. Una bona preparació del contracte és cabdal per una bona adjudicació i posterior execució.

- Els criteris de valoració de les proposicions presentades pels licitadors són un element clau per assegurar la qualitat i una execució correcta de les prestacions contractades. Les exigències de rigor, justificació i objectivitat en la selecció de les ofertes de la normativa europea i la legislació bàsica, així com la complexitat en la tria dels millors criteris fan necessari que les unitats que promouen contractes i les que els tramiten coneguin bé com s'han d'incorporar en els plecs, i quins són els millors criteris segons els objectius de cada contracte.

Així mateix, com objectiu de caràcter general, i no menys important,  aquestes jornades pretenen també facilitar el contacte i treball en comú de tots aquells i aquelles que comparteixen les funcions específiques, encara que diverses, en la gestió dels contractes. En aquest sentit les jornades volem afavorir la interacció, coordinació i cooperació en les tasques de contractació dels ens locals entre les àrees de govern, directives, jurídiques, tècniques i administratives.

En total es celebraran 8 sessions territorials amb l’objectiu d’acostar arreu del territori català la formació i un espai de trobada de les persones vinculades amb la contractació pública local. Concretament, tindran lloc a Tàrrega, La Seu d’Urgell, Vilanova i la Geltrú, Manresa, La Bisbal de l’Empordà, Valls, Gandesa i Barcelona.

Programa:
9.00 h. - Acreditacions
 
9.15 h. - Benvinguda
 
9.30 h. - Novetats de la Central de contractació del món local.
- Presentació dels futurs Acords marc i de renovació dels vigents, així com també de la futura plataforma de contractació de la
Central de Compres de l’ACM.
 
10.00 h. - Ponència ‘De l’informe de necessitats a la justificació del contracte i els plecs’
- Pautes bàsiques en l’elaboració de l’expedient de contractació, justificació dels diferents extrems.
- El càlcul i justificació del pressupost base de licitació, del VEC i del preu en les previsions dels articles 100 a 102 LCSP.
Casos pràctics.
- Cas concret: els salaris dels treballadors com a costos laborals en els contractes de serveis.
Sra. Mònica Auselle Blanch, tècnica de gestió de Compra pública de la Diputació de Girona
 
11.15 h. Pausa
 
11.45 h. - FAQS de la contractació pública
 
12.30 h. - Ponència: ‘Els criteris i NO criteris d’adjudicació’
- Pautes sobre criteris automàtics i criteris subjectes a un judici de valor (i la seva objectivització)
- Els criteris mediambientals, a través de certificacions, ISO...
- El principi de proximitat com a criteri d’adjudicació, quan i com?
Sra. Marta Franch Saguer, doctora i professora de Dret administratiu de la UAB
 
13.45 h. - Cloenda de la jornada
 
Dades d'interès:

Dia i hora: Dijous 3 d’octubre, de 9.00 a 14.00 h.

Lloc: Teatre Mundial. Passeig Marimon Asprer, 10. La Bisbal de l’Empordà.

Destinataris: Adreçat a persones tècniques, que tinguin encomanades les funcions d’assessorament jurídic, preparació, tramitació i gestió dels contractes dels ens locals. També els àmbits de secretaria, intervenció, gerència, així com també els electes vinculats o relacionats en les àrees econòmiques i de contractació.

INSCRIPCIÓ