IniciFormació › Jornades sobre contractació pública destin...

Jornades sobre contractació pública destinades als ens locals de Catalunya: eines pràctiques per a l'execució i seguiment de contractes. Ed. Ponent

Data curs
22 octubre de 2025

Formació presencial adreçada  a persones tècniques de la Vegueria de Ponent, que tinguin encomanades les funcions d’assessorament jurídic, preparació,
tramitació i gestió dels contractes dels ens locals. També els àmbits de secretaria, intervenció, gerència, així
com també els electes vinculats o relacionats en les àrees econòmiques i de contractació.

Objectius:
Enguany volem dedicar les Jornades territorials sobre contractació pública destinada als ens locals de Catalunya, que impulsa anualment la Central de contractació de l’ACM, a la fase d’execució i seguiment de contractes.
La fase d’execució i seguiment dels contractes públics és un moment clau per garantir l’eficiència i la qualitat en la prestació dels serveis públics. Tot i això, sovint aquesta etapa no rep l’atenció que mereix, quedant relegada a una gestió correctiva quan es produeixen incidències o queixes, en lloc de ser abordada de manera preventiva i sistemàtica.
L’experiència evidencia que, en molts casos, la manca de recursos, la complexitat del seguiment i l’absència d’un marc metodològic clar i accessible -acompanyat d’eines tecnològiques adequades- dificulten la correcta supervisió de l’execució contractual. Aquesta situació es fa especialment
evident davant situacions com modificacions o pròrrogues
del contracte, on sovint sorgeixen dubtes sobre la
forma d’actuar i els marges legals per fer-ho.
Amb aquestes Jornades, es pretén abordar de manera pràctica i rigorosa aquests reptes. L’objectiu és proporcionar als professionals del sector públic un marc conceptual sòlid i recursos tècnics útils per gestionar de manera integral i eficient la fase d’execució dels contractes. Això inclou conèixer les possibilitats de modificació recollides a l’article 204 de la Llei de Contractes del Sector Públic (LCSP), així com desenvolupar capacitats per dur a terme un seguiment i una avaluació periòdica que assegurin el compliment dels
terminis, la qualitat de les prestacions i una adequada traçabilitat documental.
Aquestes Jornades es plantegen, doncs, com un espai de reflexió i aprenentatge orientat a reforçar una cultura de gestió responsable i proactiva en matèria de contractació pública.
Així mateix, com a objectiu de caràcter general, i no menys important, aquestes jornades pretenen també facilitar el contacte i treball en comú de totes aquelles persones que comparteixen les funcions específiques, encara que diverses,
en la gestió dels contractes. En aquest sentit les jornades volen afavorir la interacció, coordinació i cooperació en les tasques de contractació dels ens locals entre les àrees de govern, directives, jurídiques, tècniques i administratives.
En total es celebraran 8 sessions territorials amb l’objectiu d’acostar arreu del territori català la formació i un espai de trobada de les persones vinculades amb la contractació pública local. Concretament, tindran lloc a Solsona, Reus, Amposta, Igualada, Santa Coloma de Farners, Barcelona, Lleida i Sort.
Programa:
9.00 h. - Acreditacions
9.15 h. - Benvinguda
9.30 h. - Novetats de la Central de contractació del món local.
-Presentació dels futurs Acords marc i de renovació dels vigents.
10.00 h. - Ponència: Claus per a una bona execució i seguiment del contracte
- Qüestions prèvies a tenir en compte en l’elaboració dels plecs per a una bona recepció i execució del contracte
- Compliment i seguiment del contracte (responsable del contracte, unitat de seguiment, tasques de seguiment, penalitats,
cessió i subcontractació, etc.)
- Especial referència a les modificacions contractuals.
Sra. Carme Vallès Fort, vicesecretària de la Diputació Lleida
11.30 h. Pausa
12.00 h. - Dels procediments de licitació i adjudicació dels contractes basats dels AM de l’ACM
- Quins són els tràmits a seguir per licitar i adjudicar els contractes basats, especialment, en els casos d’Acord marcs de serveis i
amb vàries empreses adjudicatàries.
12.30 h. - Ponència: Bones pràctiques, exemples i eines pel seguiment pràctic dels contractes
- Exemples i experiències pràctiques pel seguiment dels contractes.
Sr.Adrià Soler Escolà, cap de compres de l’Ajuntament de Sant Just Desvern
13.45 h. - Cloenda de la jornada
Dades d'interès:

Dia i hora: Dimecres 22 d'octubre de 9.00 a 14.00 h.

Lloc: Municipàlia- Lleida

INSCRIPCIÓ