Eva Batayé (eva.bataye@acm.cat) - Tel. 934961616 Ext.107
El Postgrau en Lideratge i Governança Local és un programa semipresencial de formació fruit de la col·laboració entre la UPF Barcelona School of Management i l’Associació Catalana de Municipis a través de la Fundació Aula d’Alts Estudis d’Electes.
Aquest programa ofereix una formació orientada a la preparació específica dels càrrecs electes en una societat que canvia ràpidament i on les institucions s’han d’adaptar de forma continuada. En un moment com l’actual es fa més palesa la necessitat d’adaptar les polítiques i processos de govern i gestió pública a la constant evolució dels països i les organitzacions.
La globalització i la creixent complexitat de les decisions econòmiques i empresarials exigeixen a les institucions locals i autonòmiques del segle XXI transformar-se per respondre a les necessitats d’uns ciutadans cada cop més actius, més informats i amb més criteri per exigir respostes adequades a la realitat de la nostra societat i ajudar-vos en aquesta tasca és el que pretenem amb aquest Postgrau.
El sòlid posicionament assolit per la Universitat Pompeu Fabra en l'àmbit econòmic i empresarial, juntament amb l'experiència adquirida durant anys de servei a la docència i la investigació, ha culminat en una nova forma d'entendre la formació en l'àmbit de les organitzacions i també en la gestió pública: la UPF Barcelona School of Management.
La UPF Barcelona School of Management és un nou model d'escola de management, que té com a missió formar persones capaces de gestionar empreses, institucions i projectes impulsant la innovació, la transformació social, el compromís amb la cultura i el benestar global.
Com Escola de Management manté i potencia una estreta relació entre la universitat i les institucions, que troba en aquest postgrau un clar exponent, unint els nous reptes de management al sector públic amb l'objectiu de facilitar i treballar els coneixements necessaris per proporcionar les claus pel desenvolupament de les habilitats directives, de lideratge i gestió d’equips que permetin i possibilitin la transformació de les organitzacions locals.
Objectius
1. Entendre el context econòmic i social on s’ha de desenvolupar l’actuació política i la gestió de l’Administració local.
2. Conèixer i comprendre els canvis provocats per la implementació de la noves tecnologies i la digitalització i la seva aplicabilitat als serveis públics.
3.Identificar i treballar els reptes de la nova gestió pública del segle XXI: pensament estratègic, tecnologia i noves dinàmiques de col·laboració público-privada.
4. Aprofundir en els models de gestió i els indicadors econòmics que possibiliten entendre u millorar la gestió de l’Administració local.
5.Proporcionar les eines necessàries per a dissenyar discursos polítics i corporatius eficaços, així com gestionar l’impacte de la comunicació als diferents canals actuals.
6.Proporcionar les claus pel desenvolupament de les habilitats directives com a càrrecs electes de l’Administració Local, que permeti la millora de la gestió dels equips de treball.