1a. sessió: 15 de maig de 2025. Com entendre’s i col·laborar millor amb la secretaria i la intervenció dels ajuntaments
10.00 - 10.15 h. - Benvinguda
10.15 - 11.00 h. -Les funcions de la secretaria i la intervenció
Panoràmica de les funcions essencials reservades a secretari/es- interventors/es i funcions i rols complementaris que “de facto” se’ls va atribuint. Diversitat de rols en funció de la mida del municipi i l’ajuntament.
11.00 – 14.00 h. -Taula rodona sobre la relació dels electes i la secretaria – intervenció
Diàleg sobre l’entesa i discrepància entre electes i secretaris i interventors en el món local. Claus per una bona col·laboració i recull de bones pràctiques i experiències locals.
- Sr. Xavier Salvadó Vives, subdirector general d'Assistència Jurídica i d'Innovació a l'Administració Local, DGAL, Generalitat de Catalunya
- Sra. Marta Felip i Torres, secretària general, Ajuntament de Salt
- Sr. Joan Anton Font Monclús, secretari general, Ajuntament de Tarragona
- Sra. Núria Josa Arbonés, interventora general, Diputació de Girona
Modera: Sra. Laura Martínez Portell, serveis jurídics, ACM
13.00 – 13.15 h. – Inauguració del seminari a càrrec de la Sra. Rosa Vestit i Villegas, secretària general de l’ACM
2a. sessió: 22 de maig de 2025. L’Estatut de l’electe: drets i deures dels regidors.
10.00 – 14.00 h. - Els diferents drets que comprenen l’estatut del regidor i el seu exercici. Límits i possibilitats. En especial el dret d’accés a la informació pública
• Sr. Roger Cots, secretari de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat
11.30 - 14. 00h -Exposició d’experiències pràctiques:
• Sra. Marta Felip, secretària general de l’Ajuntament de Salt (Girona).
• Sr. Roger Cots, secretari general de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.
Formulació de preguntes i casos pràctics pels assistents
3a sessió. 29 de maig de 2025. La gestió del pressupost de l’ajuntament
10.00 – 14.00 h - Possibilitats que ofereix el marc dels pressupostos municipals
Com afecten les regles fiscals i els plans econòmics o plans d’ajust municipals en la gestió del pressupost.
11.30 - 14. 00h -Exposició d’experiències pràctiques:
Formulació de preguntes i casos pràctics pels assistents
4a sessió. 5 de juny de 2025. Les alternatives i vies més àgils en la contractació ordinària de béns i serveis
10.00 – 14.00 h - Més enllà de la llei de contractes del sector públic: procediments àgils de contractació i alternatives a la contractació menor
• Particularitats dels contractes menors i les seves alternatives
• La virtut i les problemàtiques de les centrals de compres, acords marc i contractes basats
• La planificació estratègica de la contractació
11.30 - 14. 00h -Exposició d’experiències pràctiques:
-
Sra. Jordina Moltó, cap de contractació, ACM.
-
Sr. Xavi Diaz, gerent, Centre cultural el Canal, Ajuntament de Salt.
5a sessió. 12 de juny de 2025. Vies de foment i col·laboració econòmica per impulsar activitats i serveis locals
10.00 – 14.00 h - La col·laboració interadministrativa entre administracions públiques, eines de col·laboració publico privada en el serveis públics: subvencions, patrocinis, convenis i transferències
La virtut i les problemàtiques en l’atorgament de subvencions, la subscripció de convenis amb entitats privades i altres administracions, i la fórmula dels patrocinis. La celebració de convenis i les transferències per finançament d’activitats i serveis.
11.30 - 14. 00h -Exposició d’experiències pràtiques:
Formulació de preguntes i casos pràctics pels assistents