Inici › Hub ACM

Hub ACM

Olot acull la jornada de a Central de Compres de l’ACM per millorar amb tècnics locals la contractació que es fa des del món local març

Olot acull la jornada de a Central de Compres de l’ACM per millorar amb tècnics locals la contractació que es fa des del món local

Olot ha acollit aquest dijous la tercera sessió territorial de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques  per parlar de contractació a l’administració local. Aquestes sessions, que recorreran tot Catalunya, van dirigides especialment a responsables d’àrees de contractació i compres dels ens locals catalans amb la voluntat de compartir inquietuds, estratègies i dubtes, un any després de la vigència de la Llei de Contractes del Sector Públic (LCSP).

Aquesta sessió s’ha fet a Olot amb més de 60 tècnics de les comarques de l’Alt Empordà, Baix Empordà, Garrotxa, Gironès, Pla de l’Estany, Ripollès i La Selva. La sessió ha servit per tractar aspectes com els procediments dels contractes menors amb la participació de la Secretària de l’Ajuntament d’Arenys de Munt, Maria del Carmen Gómez. També s’ha parlat de pautes en l’elaboració del plec per a l’execució del contracte i de la implementació de clàusules socials i mediambientals amb el Cap de la Unitat de Contractació a l’Ajuntament de Premià de Mar, Jofre Clofent, i dels criteris i subcriteris d’adjudicació amb la Secretària del Consell Comarcal del Bages, Llums Bruno. Les sessions es basen, precisament, en un intercanvi d’experiències i bones pràctiques dels governs locals del país.

La responsable d’estudis i contractació de l’ACM, Jordina Moltó, ha exposat les modificacions dels contractes dels acords marc de la Central de Compres en base a la LCSP, i el consultor Isidre Virgili i el responsable de formació de l’ACM, Carles Bassaganya, han destacat els principals canvis que la LCSP ha suposat pels òrgans de contractació locals, en aquest any de vigència de la Llei de Contractes.

Està previst que es facin sessions territorialitzades fins a mitjans del mes d’abril.

173 municipis de les Comarques de Girona utilitzen la Central de Compres de l’ACM

Un 83% dels 208 municipis de les comarques gironines compresa per les comarques de l’Alt Empordà, Baix Empordà, Garrotxa, Gironès, Pla de l’Estany, Ripollès i La Selva, adquireixen productes i serveis de la Central de Compres de l’ACM. Cal destacar que el 100%, és a dir tot els municipis, del Gironès en fa ús.

En aquestes comarques s’utilitzen aquests productes i serveis:

  • Assegurances: 116 (nº municipis)
  • Electricitat: 166
  • Gas: 42
  • Vehicles: 35
  • Equips d’impressió: 18
  • Paper: 43
  • Màquines tècniques: 9
  • Equips informàtics: 13
  • Vídeoactes: 9
  • Ascensors: 33
  • Desfibril·ladors: 7

Actualment ofereix 12 productes a més d’un miler d’ens de tot Catalunya. Pel que fa als ajuntaments, 815 compren algun producte o servei com electricitat, gas, assegurances, equips informàtics, mobilitat sostenible, equips d’impressió, maquinària tècnica, paper, vídeoactes, desfibril·ladors i ascensors. L’últim servei que s’ha incorporat és el de subministrament de parcs infantils i mobiliari urbà.

Els ens que compren alguna producte o servei a través de la Central de compres del món local s’asseguren que compleixen amb la Llei de Contractes, aconseguint màxima seguretat jurídica, estalvi de procediments i agilitat, i al mateix temps estalvis econòmics pel fet de comprar de forma agregada.

L’objectiu principal de la Central de compres és que tots els Municipis disposin dels mateixos preus i condicions, siguin petits o grans.

Ús de la Central de Compres per comarques

Alt Empordà: En aquesta comarca 57 municipis de 68 (83,82%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals) és el següent: 23 ens locals contracten el servei d’assegurances, 55 compren electricitat, 4 Gas, 6 vehicles, 6 equips d’impressió, 9 paper d’oficina, 3 màquines tècniques, 4 equips informàtics, 2 sistema de vídeoactes, 8 ascensors i 3 desfibril·ladors.

Baix Empordà: En aquesta comarca 25 municipis de 36 (69,44%) contracten a través la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals) és el següent: 21 del servei d’assegurances, 29 compren electricitat, 6 Gas, 7 vehicles, 7 paper d’oficina, 1 màquines tècniques, 3 equips informàtics, 2 sistema de vídeoactes i 2 ascensors.

Garrotxa: En aquesta comarca 15 municipis de 21 (71,43%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent: 12 del servei d’assegurances, 2 compren electricitat, 1 Gas, 4 vehicles, 3 paper d’oficina, 2 màquines tècniques i 2 ascensors.

Gironès: En aquesta comarca 27 municipis de 27 (100%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent:  18 del servei d’assegurances, 39 compren electricitat, 15 gas, 6 vehicles, 4 equips d’impressió, 11 paper d’oficina, 1 màquines tècniques, 2 equips informàtics, i 7 ascensors.

Pla de l’Estany: En aquesta comarca 7 municipis d’11 (63,64%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent:  5 del servei d’assegurances, 1 compren electricitat, 3 Gas, 2 vehicles, 1 equips d’impressió, 1 paper d’oficina, 1 sistema de vídeoactes, 5 ascensors i 1 desfibril·ladors.

Ripollès: En aquesta comarca 17 municipis de 19 (89,47%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent: 18 del servei d’assegurances, 14 compren electricitat, 4 gas, 3 vehicles, 1 equips d’impressió, 1 paper d’oficina i 1 ascensors.

La Selva: En aquesta comarca 25 municipis de 26 (96,15%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent: 19 del servei d’assegurances, 26 compren electricitat, 9 gas, 7 vehicles, 6 equips d’impressió, 11 paper d’oficina, 2 màquines tècniques, 4 equips informàtics, 4 sistema de vídeoactes, 8 ascensors i 3 desfibril·ladors.

Seguir llegint
Guissona contracta totes les assegurances de l’Acord marc de l’ACM març

Guissona contracta totes les assegurances de l’Acord marc de l’ACM

Des de l’ajuntament de Guissona es fa una aposta clara per l’Acord marc d’assegurances de l’ACM i es contracten totes les pòlisses, així com el servei de mediació. Des d’aquesta població de la Segarra s’han contractat les pòlisses de vida amb Vida Caixa, accidents i responsabilitat civil i patrimonial amb Zurich, responsabilitat de càrrecs electes amb AIG, defensa jurídica amb ARAG i danys a edificis amb Catalana Occidente. Pel que fa al servei de medicació, l’adjudicatari és Ferrer & Ojeda.

Les pòlisses d’aquest Acord marc han estat adjudicades en unes condicions molt avantatjoses i cobertures àmplies, amb un preu molt competitiu, i sempre sota la més escrupolosa seguretat jurídica, característica que es dóna en tots els acords marc de l’ACM.

Actualment s’està treballant en una nova licitació de les pòlisses de responsabilitat i de vida per donar continuïtat als contractes actuals vigents fins el 30 d’abril i el 30 de juny, respectivament. Així mateix, també es liciten de nou les pòlisses d’accidents, defensa jurídica i responsabilitat de càrrecs electes per seguir amb el contracte actual, que venç el 31 de desembre d’enguany. Finalment, el servei de medicació d’assegurances també serà licitat de nou, ja que el contracte actual finalitza el 31 de desembre.

El servei de pòlisses i medicació d’assegurances és un dels primers que es van oferir des de la central de compres del món local de l’ACM, i compta amb la confiança de 593 ens locals essent un dels acord marc amb més usuaris.

Seguir llegint
La Central de Compres de l’ACM reuneix a Granollers 70 tècnics locals per parlar de contractació local i com ser més àgil i transparents març

La Central de Compres de l’ACM reuneix a Granollers 70 tècnics locals per parlar de contractació local i com ser més àgil i transparents

Segona sessió territorial de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques  per parlar de contractació a l’administració local. Aquestes sessions, que recorreran tot Catalunya, van dirigides especialment a responsables d’àrees de contractació i compres dels ens locals catalans amb la voluntat de compartir inquietuds, estratègies i dubtes, un any després de la vigència de la Llei de Contractes del Sector Públic (LCSP).

Aquesta sessió s’ha fet a Granollers ha reunit més de 70 tècnics de les comarques de l’Alt Penedès, Baix Llobregat, Barcelonès, Garraf, Maresme, Vallès Occidental i Vallès Oriental. El secretari general de l'ACM, Albert Batalla, en la inauguració de la sessió ha destacat que aquest tipus de sessions "reforcen el contacte entre responsables de compres i contractació i permet compartir bones pràctiques i resoldre problemàtiques que puguin sorgir".

La sessió ha servit per tractar aspectes com els procediments dels contractes menors amb la participació de la Secretària de l’Ajuntament d’Arenys de Munt, Maria del Carmen Gómez. També s’ha parlat de pautes en l’elaboració del plec per a l’execució del contracte i de la implementació de clàusules socials i mediambientals amb la cap de compres i contractacions de l’Ajuntament de Mataró, Immaculada Pruna, i dels criteris i subcriteris d’adjudicació amb la cap de l’Àrea de contractació del Consorci Localret, Joan Bosch. Les sessions es basen, precisament, en un intercanvi d’experiències i bones pràctiques dels governs locals del país.

La responsable d’estudis i contractació de l’ACM, Jordina Moltó, ha exposat les modificacions dels contractes dels acords marc de la Central de Compres en base a la LCSP, i el consultor Isidre Virgili i el responsable de formació de l’ACM, Carles Bassaganya, han destacat els principals canvis que la LCSP ha suposat pels òrgans de contractació locals, en aquest any de vigència de la Llei de Contractes.

Està previst que es facin sessions territorialitzades fins a mitjans del mes d’abril.

 

152 municipis de les Comarques de Barcelona utilitzen la Central de Compres de l’ACM

Un 95% dels 160 municipis de les comarques properes a l’Àrea Metropolitana, compresa per les comarques de l’Alt Penedès, Baix Llobregat, Barcelonès, Garraf, Maresme, Vallès Occidental i Vallès Oriental, adquireixen productes i serveis de la Central de Compres de l’ACM. Cal destacar que el 100%, és a dir tot els municipis, del Garraf, Maresme, Vallès Occidental i Vallès Oriental en fa ús.

En aquestes comarques s’utilitzen aquests productes i serveis:

  • Assegurances: 149 (nº municipis)
  • Electricitat: 193
  • Gas: 109
  • Vehicles: 104
  • Equips d’impressió: 78
  • Paper: 81
  • Màquines tècniques: 31
  • Equips informàtics: 66
  • Vídeoactes:34
  • Ascensors: 43
  • Desfibril·ladors: 39

Actualment ofereix 12 productes a més d’un miler d’ens de tot Catalunya. Pel que fa als ajuntaments, 815 compren algun producte o servei com electricitat, gas, assegurances, equips informàtics, mobilitat sostenible, equips d’impressió, maquinària tècnica, paper, vídeoactes, desfibril·ladors i ascensors. L’últim servei que s’ha incorporat és el de subministrament de parcs infantils i mobiliari urbà.

Els ens que compren alguna producte o servei a través de la Central de compres del món local s’asseguren que compleixen amb la Llei de Contractes, aconseguint màxima seguretat jurídica, estalvi de procediments i agilitat, i al mateix temps estalvis econòmics pel fet de comprar de forma agregada.

L’objectiu principal de la Central de compres és que tots els Municipis disposin dels mateixos preus i condicions, siguin petits o grans.

Ús de la Central de Compres per comarques

Alt Penedès: En aquesta comarca 25 municipis de 27 (92,59%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals) és el següent: 12 ens locals contracten el servei d’assegurances, 29 compren electricitat, 4 Gas, 7 vehicles, 2 equips d’impressió, 10 paper d’oficina, 5 màquines tècniques, 4 equips informàtics, 1 sistema de vídeoactes, 6 ascensors i 8 desfibril·ladors.

Baix Llobregat: En aquesta comarca 27 municipis de 30 (90%) contracten a través la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals) és el següent: 23 del servei d’assegurances, 34 compren electricitat, 14 Gas, 24 vehicles, 17 equips d’impressió, 20 paper d’oficina, 8 màquines tècniques, 13 equips informàtics, 7 sistema de vídeoactes, 10 ascensors i 8 desfibril·ladors.

Barcelonès: En aquesta comarca 2 municipis de 5 (40%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent:  8 del servei d’assegurances, 13 compren electricitat, 14 Gas, 5 vehicles, 10 equips d’impressió, 1 paper d’oficina, 8 equips informàtics, 2 sistema de vídeoactes i 2 desfibril·ladors.

Garraf: En aquesta comarca 6 municipis de 6 (100%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent:  7 del servei d’assegurances, 9 compren electricitat, 5 gas, 4 vehicles, 7 equips d’impressió, 3 paper d’oficina, 6 equips informàtics, 1 sistema de vídeoactes, 2 ascensors i 3 desfibril·ladors.

Maresme: En aquesta comarca 30 municipis de 30 (100%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent:  36 del servei d’assegurances, 37 compren electricitat, 32 Gas, 24 vehicles, 11 equips d’impressió, 9 paper d’oficina, 4 màquines tècniques, 13 equips informàtics, 10 sistema de vídeoactes, 7 ascensors i 8 desfibril·ladors.

Vallès Occidental: En aquesta comarca 23 municipis de 23 (100%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent: 24 del servei d’assegurances, 26 compren electricitat, 22 gas, 20 vehicles, 13 equips d’impressió, 11 paper d’oficina, 7 màquines tècniques, 11 equips informàtics, 4 sistema de vídeoactes, 8 ascensors i 5 desfibril·ladors.

Vallès Oriental: En aquesta comarca 39 municipis de 39 (100%) contracten a través de la Central de Compres. L’ús que se’n fa (inclou altres ens com consells comarcals o ens dependents) és el següent: 39 del servei d’assegurances, 45 compren electricitat, 18 gas, 20 vehicles, 18 equips d’impressió, 27 paper d’oficina, 7 màquines tècniques, 11 equips informàtics, 9 sistema de vídeoactes, 10 ascensors i 5 desfibril·ladors.

Seguir llegint
La Central de Compres de l’ACM inicia a la Catalunya Central les sessions territorials per aconseguir una contractació local més àgil i transparent març

La Central de Compres de l’ACM inicia a la Catalunya Central les sessions territorials per aconseguir una contractació local més àgil i transparent

L’Associació Catalana de Municipis i Comarques, a través de la Central de Compres, ha iniciat les jornades territorials per parlar de contractació a l’administració local. Aquestes sessions, que recorreran tot Catalunya, van dirigides especialment a responsables d’àrees de contractació i compres dels ens locals catalans amb la voluntat de compartir inquietuds, estratègies i dubtes, un any després de la vigència de la Llei de Contractes del Sector Públic (LCSP).

La primera de les sessions s’ha fet aquest dijous a Castellolí (Anoia), que ha reunit una quarantena de tècnics de les comarques de la Catalunya Central. La sessió ha servit per tractar aspectes com els procediments dels contractes menors amb la participació de la cap del Servei de contractació de l’Ajuntament de Tarragona, Noèlia Parreño. També s’ha parlat de pautes en l’elaboració del plec per a l’execució del contracte i de la implementació de clàusules socials i mediambientals amb el cap de la Unitat de Contractació de l’Ajuntament de Premià de Mar, Jofre Clofent, dels criteris i subcriteris d’adjudicació amb la Secretària del Consell Comarcal del Bages, Llum Bruno. Les sessions es basen, precisament, en un intercanvi d’experiències i bones pràctiques dels governs locals del país.

La responsable d’estudis i contractació de l’ACM, Jordina Moltó, ha exposat les modificacions dels contractes dels acords marc de la Central de Compres en base a la LCSP, i el consultor Isidre Virgili i el responsable de formació de l’ACM, Carles Bassaganya, han destacat els principals canvis que la LCSP ha suposat pels òrgans de contractació locals, en aquest any de vigència de la Llei de Contractes.

Està previst que es facin sessions territorialitzades fins a mitjans del mes d’abril.

151 municipis de la Catalunya Central utilitzen la Central de Compres de l’ACM
Un 89,35% dels 169  municipis de la Catalunya Central, compresa per les comarques de l’Anoia, Bages, Berguedà, Moianès, Osona i Solsonès, adquireixen productes i serveis de la Central de Compres de l’ACM. Cal destacar que el 100%, és a dir tot els municipis, d’Osona, el Moianès i el Bages en fa ús.
A la Catalunya Central s’utilitzen aquests productes i serveis:

  • Assegurances: 85
  • Electricitat: 143
  • Gas: 39
  • Vehicles: 34
  • Equips d’impressió: 19
  • Paper: 49
  • Màquines tècniques: 8
  • Equips informàtics: 10
  • Vídeoactes: 5
  • Ascensors: 18
  • Desfibril·ladors: 12

 
Actualment ofereix 12 productes a més d’un miler d’ens de tot Catalunya. Pel que fa als ajuntaments, 815 compren algun producte o servei com electricitat, gas, assegurances, equips informàtics, mobilitat sostenible, equips d’impressió, maquinària tècnica, paper, videoactes, desfibril·ladors i ascensors. L’últim servei que s’ha incorporat és el de subministrament de parcs infantils i mobiliari urbà.

Els ens que compren alguna producte o servei a través de la Central de compres del món local s’asseguren que compleixen amb la Llei de Contractes, aconseguint màxima seguretat jurídica, estalvi de procediments i agilitat, i al mateix temps estalvis econòmics pel fet de comprar de forma agregada. L’objectiu principal de la Central de compres és que tots els Municipis disposin dels mateixos preus i condicions, siguin petits o grans.

Ajuntaments que compren a la Catalunya Central
Anoia: En aquesta comarca 28 municipis de 33 (84,85%) fan ús de la Central de Compres: 14 del servei d’assegurances, 25 compren electricitat, 6 Gas, 6 vehicles, 3 equips d’impressió, 15 paper d’oficina, 3 màquines tècniques, 6 equips informàtics, 3 ascensors i 4 desfibril·ladors.

Bages: En aquesta comarca 30 municipis de 30 (100%) fan ús de la Central de Compres: 22 del servei d’assegurances, 34 compren electricitat, 10 Gas, 12 vehicles, 9 equips d’impressió, 12 paper d’oficina, 2 màquines tècniques, 4 equips informàtics, 2 servei de vídeoactes, 7 ascensors i 4 desfibril·ladors.

Berguedà: En aquesta comarca 24 municipis de 31 (77,42%) fan ús de la Central de Compres: 9 del servei d’assegurances, 21 compren electricitat, 3 Gas, 3 vehicles, 6 paper d’oficina i 2 ascensors.

Moianès: En aquesta comarca 10 municipis de 10 (100%) fan ús de la Central de Compres: 8 del servei d’assegurances, 8 compren electricitat, 3 equips d’impressió, 2 paper d’oficina, 2 màquines tècniques, 1 servei de vídeoactes i 1 ascensors.

Osona: En aquesta comarca 50 municipis de 50 (100%) fan ús de la Central de Compres: 27 del servei d’assegurances, 51 compren electricitat, 20 Gas, 12 vehicles, 1 equips d’impressió, 12 paper d’oficina, 1 màquines tècniques, 2 servei de vídeoactes, 2 ascensors i 4 desfibril·ladors.

Solsonès: En aquesta comarca 9 municipis de 15 (60%) fan ús de la Central de Compres: 5 del servei d’assegurances, 4 compren electricitat, 1 vehicles, 3 equips d’impressió, 2 paper d’oficina i 3 ascensors.

Seguir llegint
Montgat aposta per fer el manteniment dels seus ascensors a través de l’ACM març

Montgat aposta per fer el manteniment dels seus ascensors a través de l’ACM

Des de Montgat es confia de nou en la Central de Compres i s’aposta per contractar el manteniment d’ascensors que ofereix l’Acord marc de l’ACM. En concret, des d’aquesta població del Maresme s’ha contractat el manteniment de semi–risc per tres ascensors interiors i per un d’exterior.

Aquest Acord marc, que està operatiu des de juliol de 2017, ofereix la possibilitat de fer tres tipus de manteniment: bàsic, semi-risc i tot risc, per a elevadors tant interiors com exteriors, així com de muntacàrregues i d’escales mecàniques, en aquest cas a tot risc. L’adjudicació s’ha fet per lots territorials, cosa que fa hi hagi una empresa adjudicatària per a cadascuna de les zones del país. En el cas del Maresme, l’empresa adjudicatària és Citylift.

Montgat utilitza diversos serveis de la Central de Compres de l’ACM: mobilitat sostenible, electricitat, assegurances i paper. Amb la seva adhesió a l’Acord marc de manteniment d’ascensors, ja són 123 els ens que en són usuaris.

Seguir llegint

Pàgines