1a. sessió: 15 de maig de 2025. Com entendre’s i col·laborar millor amb la secretaria i la intervenció dels ajuntaments
10.00 - 10.15 h. - Inauguració
10.15 - 11.00 h. -Les funcions de la secretaria i la intervenció
Panoràmica de les funcions essencials reservades a secretari/es- interventors/es i funcions i rols complementaris que “de facto” se’ls va atribuint. Diversitat de rols en funció de la mida del municipi i l’ajuntament.
11.00 – 14.00 h. -Taula rodona sobre la relació dels electes i la secretaria – intervenció
Diàleg sobre l’entesa i discrepància entre electes i secretaris i interventors en el món local. Claus per una bona col·laboració i recull de bones pràctiques i experiències locals.
-
Sra. Núria Josa Arbonès, interventora general, Diputació de Girona
-
Sr. Joan Anton Font Monclús, secretari General, Ajuntament de Tarragona
-
Sr. Xavier Salvadó Vives, subdirector gral d'Assistència Jurídica i d'Innovació a l'Administració Local, Generalitat de Catalunya
-
Alcalde/essa
-
Representant DGAL
Modera: ACM
2a. sessió: 22 de maig de 2025. L’Estatut de l’electe: drets i deures dels regidors.
10.00 – 14.00 h. - Els diferents drets que comprenen l’estatut del regidor i el seu exercici. Límits i possibilitats. En especial el dret d’accés a la informació pública
• Sr. Roger Cots, Secretari de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat
Exposició d’experiències pràctiques:
• Sra. Marta Felip, Secretària general de l’Ajuntament de Salt (Girona).
• Sr. Roger Cots, Secretari general de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.
Formulació de preguntes i casos pràctics pels assistents
3a sessió. 29 de maig de 2025. La gestió del pressupost de l’ajuntament
10.00 – 14.00 h - Possibilitats que ofereix el marc dels pressupostos municipals
Com afecten les regles fiscals i els plans econòmics o plans d’ajust municipals en la gestió del pressupost.
Exposició d’experiències pràctiques:
Formulació de preguntes i casos pràctics pels assistents
4a sessió. 5 de juny de 2025. Les alternatives i vies més àgils en la contractació ordinària de béns i serveis
10.00 – 14.00 h - Més enllà de la llei de contractes del sector públic: procediments àgils de contractació i alternatives a la contractació menor
• Particularitats dels contractes menors i les seves alternatives
• La virtut i les problemàtiques de les centrals de compres, acords marc i contractes basats
• La planificació estratègica de la contractació
- Sra. Marta Felip Torres, Secretària General, Ajuntament de Salt
Exposició d’experiències pràctiques:
-
Sra. Jordina Moltó, cap de contractació, ACM.
-
Sr. Xavi Diaz, Gerent, Centre cultural el Canal, Ajuntament de Salt.
5a sessió. 12 de juny de 2025. Vies de foment i col·laboració econòmica per impulsar activitats i serveis locals
10.00 – 14.00 h - La col·laboració interadministrativa entre administracions públiques, eines de col·laboració publico privada en el serveis públics: subvencions, patrocinis, convenis i transferències
La virtut i les problemàtiques en l’atorgament de subvencions, la subscripció de convenis amb entitats privades i altres administracions, i la fórmula dels patrocinis. La celebració de convenis i les transferències per finançament d’activitats i serveis.
- Sra. Teresa Moreo, presidenta del Tribunal de Recursos Contractuals, Parlament de les Illes Balears.
Exposició d’experiències pràtiques:
- Dr. Octavi Bono, cap de projectes transversals, Diputació de Tarragona. Expert en governança i gestió de destinacions.
Formulació de preguntes i casos pràctics pels assistents