IniciACMHistòria › 2012

2012

La consolidació de l 'ACM com a principal entitat municipalista de Catalunya s'exemplifica aquest any amb l'adhesió del Consell comarcal del Baix Llobregat. Una adhesió que suposa tenir tots els 41 consells comarcals catalans com a socis de l'ACM. A nivell municipal, l'entitat arriba a superar els 900 municipis adherits.

A més, es fa un pas decisiu cap a la transparència de l'entitat amb la presentació d'un codi de bon govern que regirà l'entitat municipalista. Es presenta en el Comitè Executiu celebrat a Vilanova i la Geltrú i també suposa posar en pràctica un protocol d'actuació en matèria de contractació basat en en la llei de contractes del servei públic.

Igualada acull el 10 de febrer una assemblea del Fòrum de Joves Electes, que serveix per escollir nou president. A partir de llavors ho és l'alcalde de Gironella, David Font.

Jordi Xargay és reelegit president del Fòrum Comarcal de l'ACM en l'assemblea de l'òrgan, celebrada l'1 de febrer a Girona.

A nivell de Central de Compres, a finals del 2012 es treu a licitació pública el subministrament de gas natural, que se suma al de subministrament elèctric. Per primera vegada s'adjudica a través d'una subhasta electrònica.