El passat dia 1 de març de 2022 es va publicar a l’Oficina Virtual per a la Coordinació Financera de les Entitats Locals una Guia elaborada per la Subdirecció General d’Estudis Financers d’Entitats Locals en relació a la informació a comunicar per al compliment de les obligacions contemplades en l’Ordre HAP/2105/2012, de 1 d’octubre, per la que es desenvolupen les obligacions de subministrament d’informació previstes a la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera i es va obrir l’aplicació informàtica perquè els ens locals puguin comunicar aquesta informació.
En relació a aquesta obligació de facilitar la informació sobre les liquidacions del exercici pressupostari anterior, els articles 15.4 i 15.5 de l’Ordre HAP/2105/2012, de 1 d’octubre, estableix la informació a subministrar per les entitats locals en relació amb la liquidació dels seus pressupostos del exercici anterior. Tanmateix, d’acord amb l’article 5.1 de l’Ordre aquesta tramesa de la informació s’haurà de fer pels mitjans electrònics que el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública habiliti a tal efecte.
L’article 15.4 de l’Ordre HAP/2105/2012 estableix que, abans del 31 de març del any següent en que vagin referides les liquidacions, les Corporacions Locals comunicaran la següent informació:
<<4. Abans del 31 de març del any següent a l’exercici en que vagin referides les liquidacions:
- Els pressupostos liquidats i els comptes anuals formulades pels subjectes i entitats sotmeses al Pla General de Comptabilitat d’Empreses o les seves adaptacions sectorials, amb els seus annexos i estats complementaris.
- Les obligacions front a tercers, vençudes, liquides, exigibles no imputades a pressupost.
- La situació a 31 de desembre de l’exercici anterior del deute viu, inclosos els quadres d’amortització.
- La informació que permeti relacionar el saldo resultant dels ingressos i despeses del Pressupost amb la capacitat o necessitat de finançament, calculada conforme el Sistema Europeu de Comptes.
- L’informe de la intervenció d’avaluació del compliment de l’objectiu d’estabilitat, de la regla de despesa i del límit de deute.
- Informació relativa a les inversions financerament sostenibles executades en aplicació del previst en la Disposició Addicional 16ª del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.
La Intervenció o òrgan que exerceixi les funcions en la Corporació Local [article 4.1.b)] ha de comunicar aquesta informació al Ministeri d’Hisenda i Funció Pública (veure en l’enllaç de la Guia el detall d’informació a facilitar). Aquesta remissió d’informació s’ha de fer per mitjans telemàtics i a tal efecte l’Oficina Virtual per a la Coordinació Financera de les Entitats Locals ha habilitat una aplicació (v. enllaç).
Guia per a facilitar la informació relativa a les liquidacions de 2021. ENLLAÇ.