S’ha publicat al DOGC, el dia 11 de març de 2025 la Resolució CLT/773/2025, de 5 de març, per la qual es dona publicitat a l'Acord del Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural pel qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional i amb l'associacionisme per a l'any 2025 (ref. BDNS 818739).
OBJECTE I FINALITAT
Aquesta Resolució té per objecte obrir la convocatòria per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional i amb l'associacionisme per a l'any 2025 (CLT027).
Les modalitats de les activitats objecte de subvenció són les següents:
a) Les activitats que fomentin o difonguin la cultura popular i tradicional catalana i aranesa i l'associacionisme cultural o el patrimoni etnològic, d'acord amb les dues tipologies següents:
a.1) La programació anual d'ajuntaments i entitats d'activitats relacionades amb la cultura popular i tradicional i l'associacionisme cultural.
a.2) Les fires, les trobades, els congressos i les jornades d'àmbit nacional o internacional, així com altres activitats de caràcter puntual relacionades amb la cultura popular i tradicional i l'associacionisme cultural.
b) Les commemoracions d'aniversaris de personalitats, fets o entitats adreçades a la conservació i la difusió de la memòria cultural col·lectiva en l'àmbit de la cultura popular i tradicional catalana i aranesa i l'associacionisme cultural o el patrimoni etnològic. Cal que l'efemèride tingui una antiguitat mínima de 10 anys i que sigui múltiple de 5.
c) Les festes i els elements festius que formin part del Catàleg del patrimoni festiu de Catalunya regulat pel Decret 389/2006, de 17 d'octubre, del patrimoni festiu de Catalunya, i que tinguin un reconeixement especial d'acord amb alguna de les categories que estableix l'article 3 del Decret esmentat (festa o element festiu patrimonial d'interès nacional; festa o element festiu tradicional d'interès nacional; festa popular d'interès cultural).
També són subvencionables altres festes o elements festius, inscrits o no al Catàleg, que demostrin una continuïtat mínima de 20 anys, un interès etnogràfic i cultural rellevant, així com un espai referencial de celebració de característiques ben precises.
ENTITATS BENEFICIÀRIES
Poden optar a aquestes subvencions els ajuntaments, els ens que en depenen, i les fundacions, associacions i altres entitats privades sense ànim de lucre amb domicili social a Catalunya, que hagin fet o tinguin previst fer alguna de les activitats culturals que preveuen aquestes base
QUANTIA
La dotació màxima de la convocatòria és de 2.120.466,00 euros. La subvenció mínima per projecte s'estableix en 1.000,00 euros. S'han d'inadmetre les sol·licituds de subvenció d'un import inferior a 1.000,00 euros o que continguin un pressupost del projecte inferior a 2.000,00 euros. Així mateix, s'han de denegar les sol·licituds de subvenció per a projectes que, un cop valorats, només puguin obtenir una subvenció inferior a 1.000,00 euros.
SOL·LICITUDS
El període per presentar les sol·licituds és del 12 al 27 de març de 2025.
El dia 27 de març de 2025 es poden presentar sol·licituds fins a les 14:00:00 hores.