S'ha publicat al DOGC l’ ORDRE ARP/79/2016, de 8 d'abril, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts per al foment de les actuacions de les agrupacions de defensa forestal (ADF), i es convoquen els corresponents a 2016.
ORDRE ARP/79/2016, DE 8 D'ABRIL, PER LA QUAL S'APROVEN LES BASES REGULADORES DELS AJUTS PER AL FOMENT DE LES ACTUACIONS DE LES AGRUPACIONS DE DEFENSA FORESTAL (ADF), I ES CONVOQUEN ELS CORRESPONENTS A 2016
OBJECTE: L'objecte dels ajuts que estableix l'Ordre és el foment de les actuacions de les agrupacions de defensa forestal (ADF).
ENTITATS BENEFICIÀRIES: Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les agrupacions de defensa forestal (ADF).
PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS: L'ajut té el caràcter de subvenció directament aplicable a les despeses ocasionades per les actuacions indicades a l'apartat 5 d'aquestes bases reguladores, i podrà arribar al 100% de la despesa convenientment
justificada, sense que es puguin superar els imports màxims següents:
a) Costos fixos: l'import dels conceptes subvencionables.
b) Costos variables de manteniment de material i adquisició d'equips individuals i material fungible: fins a un màxim que serà la suma dels imports següents:
1. Per cada tractor o braç desbrossador de tractor: 700,00 euros/unitat, per cada vehicle 4x4: 600,00 euros/unitat, per cada camió (adquirit abans de l'1 de gener de 2014) o remolc cisterna (conegut popularment com a cuba) de 1.000 litres o més: 400,00 euros/unitat, i per cada tractor eruga 2.000,00 euros/unitat, fins a un màxim de 9.000,00 euros.
2. Per cada buldòzer, mitja canya, desbrossadores de tractor, remolc autònom d'extinció amb menys de 1.000,00 litres de capacitat o equips contra incendis col·locats en vehicles de l'ADF: 200,00 euros/unitat, fins a un màxim de 1.500,00 euros.
3. Per cada motoserra, desbrossadora manual o motobomba: 100,00 euros/unitat fins a un màxim de 1.500,00 euros.
4. Per cada emissora: 10,00 euros/unitat fins a un màxim 1.500,00 euros.
Per tal de calcular aquests imports només es tindrà en compte el material propi de l'ADF, que compleixi les característiques per ser subvencionable descrites a l'apartat 5.2 i que compleixin les característiques per ser valorats de l'apartat 9.1 b).
L'import màxim resultant atorgat per a costos variables i adquisició d'equips individuals i material fungible pot ser emprat en qualsevol dels conceptes subvencionables en l'apartat 5.1b i 5.1c, indistintament.
La quantia màxima destinada a aquests ajuts i l'aplicació pressupostària a la qual s'ha d'imputar és la que determina l'article 2.3 de l'Ordre.
La determinació de la quantia dels ajuts es realitzarà en funció del nombre de sol·licituds i de la disponibilitat pressupostària, i d'acord amb els criteris d'atribució i prioritats que estableix l'apartat 9 d'aquestes bases reguladores. En cap cas, l'import de les subvencions concedides no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el
cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari.
TERMINI: El termini per realitzar les actuacions i justificar-les finalitza el 15 d'octubre de 2016.
DESPESES SUBVENCIONABLES:
Als efectes d'aquestes bases es consideren despeses subvencionables les següents:
• Els costos fixos de manteniment de material detallats a l'apartat A de l'annex 2.
• Els costos variables de manteniment de material detallats en l'apartat B de l'annex 2.
• L'adquisició d'equips individuals i altre material fungible detallats a l'apartat C de l'annex 2.
Les despeses subvencionables han de complir les condicions següents:
• Costos fixos: assegurança obligatòria de circulació, import ITV, impost sobre vehicles de tracció mecànica.
Per ser subvencionables aquests costos els vehicles propis de les ADF han de complir les condicions següents:
- Estar pintats de color groc (RAL 1023).
- Estar retolats amb el nom de l'ADF.
- Han de ser propietat de l'ADF (el permís de circulació està a nom de l'ADF).
- L'ADF ha de ser titular o prenedora de l'assegurança.
- El vehicle no ha de tenir cessió de cap mena a cap persona física o jurídica durant el període comprès entre el16 d'octubre de 2015 i el 15 d'octubre de 2016.
- En el cas de la ITV, únicament es considerarà cost fix l'import de l'entitat autoritzada per dur a terme la revisió; les revisions mecàniques que hi van associades o les hores de feina es consideraran cost variable de manteniment.
• Costos variables:
Per tal de ser subvencionables les reparacions de vehicles, aquests han de complir les mateixes condicions que l'apartat anterior.
• L'equip personal i altre material fungible, per ser subvencionables han de reunir les condicions següents:
- L'equip personal a adquirir ha de ser l'especificat a l'annex 2.C d'aquesta Ordre i ha de ser utilitzat per a tasques pròpies de l'ADF, i únicament quan s'actuï com a ADF.
- L'equip personal no pot portar cap altre símbol o distintiu que no sigui el d'ADF i/o Federació d'ADF.
- Com a màxim es podrà subvencionar l'adquisició d'un extintor o d'un inhibidor de foc per vehicle, remolc cisterna o remolc autònom d'extinció propietat de l'ADF.
• Tot el material que rebi alguna mena de subvenció regulada en aquestes bases ha de ser propietat de l'ADF, utilitzat únicament i exclusivament per a finalitats de l'ADF i únicament per membres de l'ADF que no rebin cap remuneració per la utilització d'aquest material.
• Els períodes subvencionables són els següents:
- Per a costos fixos, són subvencionables les despeses efectuades i pagades entre el 16 d'octubre de 2015 i el 15 d'octubre de 2016.
- Per a costos variables, són subvencionables les despeses efectuades i pagades entre l'1 de gener de 2016 i el 15 d'octubre de 2016.
- Per a equips personals, són subvencionables les despeses efectuades i pagades entre la data de sol•licitud de l'ajut i el 15 d'octubre de 2016.
• Es considera que la despesa ha estat realitzada quan hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació establert a l'article 2.8.
• Es consideren actuacions no subvencionables i, per tant, s'exclouen d'aquest ajut les actuacions següents:
- Les reparacions de béns immobles, les de repetidors i les antenes de telecomunicacions.
- Les assegurances que no siguin les pròpies de circulació de vehicles.
- Les assegurances, ITV, impostos de circulació o reparacions de vehicles que no siguin propietat de l'ADF, malgrat que hi tinguin alguna mena de cessió.
- L'adquisició de combustibles, olis per a motors de dos temps, olis per a cadena de motoserra.
- El canvi de les bombes, armaris i les cisternes dels remolcs cisterna o remolcs autònoms d'extinció.
- Qualsevol altre equip personal, eina o complement no especificat a l'apartat C de l'annex 2.