Sol·licitud d’informes en relació als serveis que es presten i a les activitats que s’exerceixen des d’abans de l’entrada en vigor de la LRSAL com a competència distinta de les pròpies i de les atribuïdes per delegació
Mitjançant el Decret 208/2015, de 22 de setembre, el Govern català va regular el procediment per obtenir els informes mitjançant els quals s’acredita el compliment dels requisits establerts en l'apartat 4 de l'article 7 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, per prestar serveis i exercir activitats com a competència distinta de les pròpies i de les atribuïdes per delegació. Els informes, amb caràcter preceptiu i vinculant, són els següents:
a. L’informe sobre la inexistència de duplicitats o d’execució simultània del mateix servei públic amb l’Administració de la Generalitat de Catalunya, que l’ha d’emetre el departament competent en matèria d’Administració local, un cop consultat, si escau, el departament competent per raó de la matèria.
b. L’informe sobre la sostenibilitat financera de les noves competències, que l’ha d’emetre el departament de la Generalitat de Catalunya competent en matèria de tutela financera dels ens locals.
L’ens local no pot exercir la competència si no els obté o si aquests informes són desfavorables. Els ajuntaments també han de demanar aquests informes per continuar prestant els serveis públics o desenvolupant les activitats que exercien, a l’entrada en vigor de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, com a competència distinta de les pròpies i de les atribuïdes per delegació.
En aquest supòsit els ens locals han de sol·licitar al departament de Governació, en el termini d’un any a partir de l’entrada en vigor del Decret 208/2015, l’emissió dels informes sobre la inexistència de duplicitats o d’execució simultània del mateix servei públic amb l’Administració de la Generalitat de Catalunya i sobre la sostenibilitat financera, acompanyant la sol·licitud amb la seva pròpia valoració del compliments dels dos requisits:
- Que no incorren en supòsits d’execució simultània del mateix servei públic.
- Que queda garantida la sostenibilitat financera del conjunt de la hisenda de l’ens local.
Atès que el Decret 208/2015 va entrar en vigor el dia 15 d’octubre de 2015, el termini per sol·licitar els esmentats informes en relació als serveis que es presten des d’abans de l’entrada en vigor de la LRSAL finalitza el dia 20 d’octubre de 2016.
Enllaç nota MUNICAT
Enllaç Decret 208/2015