S’han publicat en el DOGC de 21 de desembre la RESOLUCIÓ TSF/2936/2017, d'1 de desembre, per la qual s'obre la convocatòria anticipada per al 2018 per a la concessió de subvencions destinades a la realització de les actuacions del Programa "Fem Ocupació per a Joves” (ref. BDNS 376123), i laRESOLUCIÓ TSF/2937/2017, de 14 de desembre, per la qual s'obre la convocatòria de l'any 2017 per a la concessió de subvencions destinades a la realització de les actuacions del Programa "Fem Ocupació per a Joves” (ref. BDNS 376720).
Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les que preveu l'Ordre EMO/256/2015, de 5 d'agost, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la realització del Programa “Fem Ocupació per a Joves”, modificada per l'Ordre TSF/212/2016, de 29 de juliol.
OBJECTE I FINALITAT
En el cas de la RESOLUCIÓ TSF/2937/2017, té per objecte obrir la convocatòria anticipada per a l'any 2018 per a la presentació de sol·licituds per a les subvencions previstes als apartats a), b) i c) de la base 9 de l'annex 1 de l'Ordre EMO/256/2015, de 5 d'agost.
El procediment de concessió de subvencions és un procediment reglat previst a la base 16 de l'annex 1 de l'Ordre EMO/256/2015, de 5 d'agost.
Així mateix, mitjançant RESOLUCIÓ TSF/2936/2017s’obre la convocatòria anticipada per a l'any 2018 del programa “Fem Ocupació per a Joves” per a la presentació de sol·licituds per a la subvenció prevista a l'apartat d) de la base 9 de l'annex 1 de l'Ordre EMO/256/2015, de 5 d'agost.
Les bases reguladores d'aquestes convocatòries són les que preveu l'Ordre EMO/256/2015, de 5 d'agost, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la realització del Programa “Fem Ocupació per a Joves” .
El col·lectiu destinatari del programa les persones joves de 18 a 29 anys en situació d'atur que disposen del títol d'Ensenyament Secundari Obligatori, de batxillerat o d'un Cicle Formatiu de Grau Mig. També podran ser beneficiàries aquelles persones joves que malgrat no disposar d'alguna d'aquestes titulacions, disposen de la corresponent equivalència a efectes laborals o acadèmics.
ENTITATS BENEFICIÀRIES
Per a la contractació laboral indicada a l'apartat d) de la base 9 de l'annex 1 de l'Ordre EMO/256/2015, poden ser beneficiàries les entitats contractants previstes a la base 3.2 de l'annex 1 de l'esmentada Ordre.
Poden ser entitats beneficiàries per a la subvenció de les actuacions indicades en els apartats a) b) i c) de la base 9 de l'annex 1 de l'Ordre EMO/256/2015, de 5 d'agost, les entitats previstes a la base 3 a) de l'annex 1 de l'esmentada Ordre, que són les següents entitats locals:
- Els ajuntaments de Catalunya o els seus organismes autònoms o les entitats amb competència en matèria de polítiques actives d’ocupació, desenvolupament local i de promoció de l’ocupació, dependents o vinculades a aquells, corresponents als municipis de més de 20.000 habitants en les demarcacions de Barcelona, Tarragona i Girona.
- Els ajuntaments de Catalunya o els seus organismes autònoms o les entitats amb competència en matèria de polítiques actives d’ocupació, desenvolupament local i de promoció de l’ocupació, dependents o vinculades a aquells, corresponents als municipis de més de 12.000 habitants en la demarcació de Lleida.
- Els consells comarcals que abastin un territori de més de 20.000 habitants.
- Entitats jurídiques de creació voluntària, constituïdes d’acord amb la normativa de règim local vigent a Catalunya, d’àmbit supramunicipal amb participació majoritària per part d’administracions públiques i competències en polítiques actives d’ocupació, promoció econòmica i desenvolupament local, que abastin un territori de més de 8.000 habitants.
Per a la contractació laboral indicada a l'apartat d) de la base 9 de l'annex 1 de l'Ordre EMO/256/2015, poden ser beneficiàries les entitats contractants previstes a la base 3 b) de l'annex 1 de l'esmentada Ordre. 5.3 Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions hauran de reunir els requisits previstos en la base 5 de l'annex 1 de l'Ordre EMO/256/2015, de 5 d'agost. El compliment d'aquests requisits s'haurà d'acreditar mitjançant la signatura de les declaracions que inclourà la sol·licitud de la subvenció
SOL·LICITUDS
En el cas de la RESOLUCIÓ TSF/2937/2017, de 14 de desembre, el termini de presentació de sol·licituds per a les entitats promotores per a la realització de les actuacions previstes als apartats a) b) i c) de la base 9 de l'annex 1 de l'Ordre EMO/256/2015, de 5 d'agost, és de 10 dies naturals a comptar a partir del dia següent de la publicació d'aquesta Resolució al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, que es va publicar el 21 de desembre.
En el cas de la convocatòria anticipada (RESOLUCIÓ TSF/2936/2017, d'1 de desembre), el període de presentació de sol·licituds per a les entitats promotores per a la realització de les actuacions previstes als apartats a) b) i c) de la base 9 de l'annex 1 de l'Ordre EMO/256/2015, de 5 d'agost, serà de dos mesos des de la data d'inici del contracte.
Les sol·licituds s'han de presentar segons model normalitzat i seguint les indicacions que estaran disponibles a l'espai Tràmits de la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya (http://web.gencat.cat/ca/tramits).
Les sol·licituds han d'anar adreçades a la persona titular de la Direcció del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, i es presentaran exclusivament per mitjans telemàtics, acompanyades de la documentació que preveu la base 13 de l'Ordre EMO/256/2015, de 5 d'agost.
D'acord amb l'apartat 2 de la base 4 i l'apartat d) de la base 9 de l'annex 1 de la mencionada Ordre, per desenvolupar l'actuació d'experiència professional mitjançant contracte laboral amb les persones joves participants, per aquesta convocatòria es fixa un mòdul de 707,60 euros.
ENLLAÇOS
http://portaljuridic.gencat.cat/ca/pjur_ocults/pjur_resultats_fitxa/?act...
http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/7177/1524128.pdf
http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/7521A/1650115.pdf
http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/7521A/1650117.pdf
Atentament